arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۶ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴

روحانی لایحه اصلاح تبصره 1 ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی را تقدیم مجلس کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، لایحه اصلاح تبصره 1 ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب 1389 را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است: نظر به این که طبق تبصره (1) ماده (31) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی – مصوب 1389- مرجع رسیدگی به اعتراض نسبت به تصمیمات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، قاضی مذکور در ماده (5) این قانون است و این امر موجبات اخلال در وظیفه نظارتی سازمان یادشده و نیز اطاله در فرآیند رسیدگی و اجرای احکام صادره را فراهم آورده است، لذا به منظور رفع چالش های اجرایی مذکور و هماهنگ سازی مقررات قانون فوق با قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری - مصوب 1392- این لایحه برای طی تشریفات قانونی تقدیم می شود.

براساس ماده واحده آن در تبصره (1) ماده (31) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی - مصوب 1389- عبارت «در صورت اعتراض، قاضی مذکور در ماده (5) این قانون با حضور معترض و حسب مورد نماینده سازمان راهداری یا شهرداری به موضوع رسیدگی و رأی لازم را صادر می نماید. رأی صادره قطعی است.» به عبارت «رسیدگی به اعتراض نسبت به تصمیمات مراجع مذکور مطابق قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری - مصوب 1392- صورت می‏گیرد»، اصلاح می‏شود.
نظرات بینندگان