arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۶ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴

استقبال سوئدی ها از همکاری در ایمنی جاده های ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل گفت: سوئدی ها پیشنهاداتی درباره نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای ایران و همکاری در حوزه ایمنی جاده ها مطرح و از مشارکت در اجرای پروژه های قطار سریع السیر و برقی سازی خطوط آهن ایران استقبال کردند.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ اصغر فخریه کاشان گفت : اعضای هیات 6 نفره سوئد به سرپرستی اسکار اشترن اشتروم قائم مقام وزیر شرکت ها و نوآوری این کشور، پیشنهاد همکاری خود را مطرح کردند تا از دیدگاه های طرف ایرانی مطلع شوند.

وی افزود: پیشنهاداتی در زمینه اجرای پروژه های ریلی همچون احداث قطار سریع السیر٬ برقی سازی خطوط آهن و تامین تجهیزات برقی به ویژه علائم و ارتباطات حوزه ریلی به هیات سوئدی ارایه شد و آنها هم استقبال کردند و قرار است این همکاری به مورد اجرا گذاشته شود.

فخریه کاشان اظهار داشت : موضوع دیگر ،بحث ایمنی حمل و نقل جاده ای در سوئد بود که اعلام شد شمار تلفات سوانح رانندگی در جاده های سوئد نسبت به 15 سال پیش به یک پنجم کاهش یافته و سالانه در کل جاده های سوئد حدود 260 نفر بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهند.

به گفته وی ، آمار تلفات سوانح رانندگی در ایران بیش از سوئد است و قرار شد طرف سوئدی پیشنهاد خود را درباره ایمنی جاده ها به وزارت راه و شهرسازی ارائه دهد تا چنانچه پیشنهاد قابل استفاده بود، موضوع از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای دنبال شود.

وی اضافه کرد : موضوع جایگزینی و نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای ایران از دیگر مباحث مطرح شده با طرف سوئدی بود ، که دو طرف در مذاکرات به آن پرداختند و آنها آمادگی خود را برای تولید کامیون و اتوبوس در ایران اعلام کردند.

فخریه کاشان افزود: درخواست دو شرکت خودروساز سوئدی ( ولوو و اسکانیا ) این بود که همکاری با مشارکت یک شرکت ایرانی انجام شود و به آنها اعلام شد ، ' این کار الزامی است و اتوبوس ها و کامیون های تولیدی باید در ایران ساخته شوند. '

وی گفت : نمایندگان شرکت های ولوو و اسکانیا درباره سوخت مصرفی ناوگان حمل و نقل جاده ای در ایران این پرسش را مطرح ساختند که آیا سوخت مصرفی این ناوگان دارای استاندارد یورو 4 است ، که اعلام شد ،سوخت مصرفی ناوگان حمل و نقل جاده ای در ایران استاندارد یورو 4 دارد.
قائم مقام وزیر راه وشهرسازی گفت : نمایندگان شرکتهای مزبور ، آگاه شدند که مسئول نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

رئیس شورای هماهنگی و سیاست گذاری تامین مالی خارجی پروژه های وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: اکنون شرکت های سوئدی یاد شده با شرکت های خودروساز ایرانی برای ساخت اتوبوس و کامیون سرگرم مذاکره هستند.

چندی پیش سفیر سوئد در تهران، بیشترین صادرات ایران به سوئد را مربوط به مواد غذایی دانست و افزود: زعفران، آبمیوه، فرش و محصولات صنعتی سبک از جمله اقلام است و بیشترین صادرات سوئد به ایران به بخش خدمات مربوط می شود .

میکائیل دامبری، وزیر امور شرکت ها و نوآوری سوئد در دیدار با رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفته بود ، اقتصاد سوئد متکی به بازار آزاد است و این کشور با اقتصاد پایدار و طرفدار اقتصاد باز است و بازار های بین المللی را به عنوان یک فرصت مناسب تلقی می کند. به همین جهت کشور ایران با توجه به ظرفیت های اقتصادی وسرمایه گذاری مورد توجه سوئد است.
نظرات بینندگان