arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰

لاريجاني: عده‌اي درصدد توخالي کردن ارزش‌ها هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی هشدار داد: عده ای درصدد توخالی کردن برخی ارزش‌های اسلامی هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس شورای اسلامی هشدار داد: عده ای درصدد توخالی کردن برخی ارزش‌های اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری انتخاب؛ علی لاریجانی در سخنان خود در شانزدهمین گردهمایی فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی سراسر کشور افزود: نیروهای سیاسی و فرهنگی باید هوشیار باشند مبادا با قالب دیگری به دنبال برخی از این حرف‌ها بروند.

وی اضافه کرد: البته تا زمانی که روحانیان و مراجع تقلید در کشور هستند آن افراد موفق نخواهند شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برخی شیطان‌های سیاسی در غرب درصدد آشفته کردن معیارهای جامعه هستند؛ گاهی به همبستگی ملی، گاهی به قانونگرایی و گاهی به محتوای دینی ارزش‌های جامعه حمله‌ور می شوند.

وی افزود: در این کشور گاهی با اساس اسلامیت مبارزه کردند و در روزنامه ها نوشتند که برای برقراری دموکراسی نمی توانیم اسلامیت داشته باشیم.

لاریجانی گفت: در دوم خرداد چقدر مقاله در نفی ولایت فقیه نوشتند و برای خبرگان نظریه‌سازی می کردند و ماجرای شهادت و مجاهدت را با برخی ادبیات مسخره امروز مساوق می کردند.

وی افزود: این افراد دچار نوعی بی‌غیرتی سیاسی شدند و نتیجه‌ای هم نگرفتند. ر

ئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نیروهای سیاسی و فرهنگی باید هوشیار باشند، چرا که هدف غرب مخدوش کردن وحدت است و اکنون که در منطقه دچار رسوایی شده اند، همه نیروهای خبیر باید سامان یافته بیندیشند و رفتار کنند و بهانه دست آنان ندهند.

وی تصریح کرد: در این میان، راهنمایی‌های روحانیان و مراجع تقلید و به ویژه رهبر فرزانه انقلاب، معیار و میزان است.

لاریجانی گفت: برخی حرف‌هایی که در مسائل اسلامی زده می‌شود نسنجیده است؛ همان طور که علوم مختلف متخصص می‌خواهد، در مسائل اسلامی نیز نباید هر کسی به عنوان اسلام‌شناس اظهار نظر کند.

وی افزود: در مسائل عمیق‌تر سیاسی باید با روش صحیح، کار سنجیده صورت بگیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پلیس معیاری به نام قانون دارد و نباید چنین باشد که دستگاه‌ها و نهادهای دیگر وظایف خود را به موقع انجام ندهند تا با تبدیل شدن آن به ناهنجاری پلیس وارد شود، در حالی که پلیس آخر کار و بیشتر ناظر است.

وی افزود: پلیس باید نیازهایی را که جنبه پیشگیرانه دارد به بخش‌های مختلف اجبار کند و درخواست‌های خود را با نهادهای مختلف ازجمله رسانه ها، آموزش و پرورش و آموزش عالی در میان بگذارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سیاستمداران باید بیش از دیگران به قانون مقید باشند و تخلف از قانون چه در سطح خرد و چه کلان برای آنان قبیح است.

وی نیروی انتظامی را یکی از نهادهای مهم کشور دانست که وظایف بسیار متنوعی بر عهده دارد.

لاریجانی افزود: پلیس و نیروی انتظامی تکیه گاه مردم است و ایجاد اطمینان برای مردم در رفتار پلیس بسیار اهمیت دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص حوادث منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران ناظر بی‌طرف نیست بلکه ما درقبال مسلمانان منطقه احساس مسئولیت می کنیم.

وی افزود: در بحرین شنیع‌ترین رفتار را با مسلمانان انجام دادند اما مجامع بین‌المللی سخن نمی گویند.

لاریجانی گفت: کشوری را برای ارسال نیرو تحریک می کنند اما رسانه‌های آنها جمهوری اسلامی ایران را محکوم می کند. رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از اینکه از مردم بحرین دفاع می کنیم خجالت نمی کشیم، شما بیجا می کنید که به جان مردم افتاده‌اید.

وی افزود: مسئله شیعه و سنی نیست ما از مردم تونس و مصر که مسلمانان اهل تسنن در آنجا هستند دفاع کردیم؛ آیا چون مردم بحرین شیعه هستند باید در حق آنها ظلم شود؟ لاریجانی گفت: ما مسلمانیم و وظیفه داریم از مسلمانان دیگر دفاع کنیم.

وی افزود: هزار بار هم که امریکا ایران را به دخالت متهم کند، از مردم منطقه دفاع می کنیم اما دفاع ایران از مردم منطقه دخالت نیست و گوش‌های بین‌المللی باید این صداها را بشنود. لاریجانی خطاب به حاکمان منطقه گفت: اینکه شما با رژیم صهیونیستی زد و بند می‌کنید، مردم منطقه تحمل نمی کنند.

وی افزود: یکی از امیران منطقه در دیداری مطرح کرد که چند روز قبل از حمله صدام به ایران، یکی از امرای منطقه با او تماس گرفته و حمایت از صدام را از او خواستار شده بود.

لاریجانی گفت: بعد از جنگ نخواستیم تسویه حساب کنیم و ملت ایران گذشت کرد، ولی باید توجه داشته باشیم که وارد بازی امریکایی‌ها نشویم زیرا آنها در منطقه درصدد طراحی‌های جدید هستند.

وی افزود: امریکایی‌ها می خواهند با ایجاد درگیری‌های تصنعی شرایط را به سمت دیگری سوق دهند و مدتی است که درپی دعوای شیعه و سنی و اعراب و ایران هستند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
0
1
جناب آقاي لاريجاني بعد از جنگ ملت ايران چگونه گذشت كرد و خودش نفهميد؟
ناشناس
|
CANADA
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
0
1
ah ke cheghadr harfha tekrary o kelishee shodeh!!!!hale adam beham mikhoreh
نظرات بینندگان