arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴

بازداشت چهار مظنون به فعالیت تروریستی در چین + جزئیات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع خبری در چین از دستگیری چهار مظنون به فعالیت های تروریستی در شمال این کشور از سوی ماموران امنیتی و پلیس خبر دادند.

رسانه های چینی از جمله نشریه «جوان» امروز - دوشنبه - در گزارشی اعلام کرد که این افراد در شهر «تا یوآن» در مرکز استان «شان سی» بازداشت شده اند و براساس اعلام منابع پلیس آنان مظنون به انجام عملیات خرابکارانه در داخل خاک چین هستند.

این روزنامه نوشت: تصاویر پخش شده از سوی نیروهای امنیتی در باره افراد بازداشت شده حاکی از آن است که آنان از ساکنان منطقه سین کیانگ واقع در شمال غرب چین هستند.

منابع امنیتی و پلیسی استان «شان سی» هنوز در خصوص جزئیات افراد دستگیر شده و برنامه های آنها گزارشی منتشر نکرده اما دستگیری این افراد در این استان موجب وحشت ساکنان این منطقه مسلمان نشین شده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی چین از چند روز قبل با پخش تصاویر این افراد در مرکز استان «شان سی» ضمن هشدار به ساکنان این منطقه، آنان را به حفظ هوشیاری و آمادگی برای مقابله با حملات تروریستی احتمالی فرا خوانده بودند.

منابع امنیتی چین اواخر آبان ماه گذشته نیز از متلاشی کردن یگ گروه 28 نفره خبر دادند که گفته شده بود در ماجرای حمله به معدن «سوگان» در منطقه «آکسو» در شمال غرب کشور و قتل تعدادی از معدنچیان و پنج مامور پلیس دست داشتند.

رسانه های گروهی چین همچین امروز گزارش کردند که یک گروه حدود 100 نفره در حالی نقاب به چهره داشتند به یک مرکز ایست بازرسی پلیس در «اجین باتر» مغولستان داخلی هجوم بردند که در این حمله خسارات سنگینی به این مرکز وارد شده است.

بعد از حملات تروریستی اخیر در پاریس، نیروهای پلیس چین به منظور حفظ جان مردم، تدابیر امنیتی شدیدی اتخاذ کرده اند.

منطقه خودمختار «سین کیانگ» در شمال غرب چین در سال های اخیر هدف حملات تروریستی فراوانی بوده که عمدتا دولت و پلیس این کشور آن را به گروه «ترکستان شرقی» نسبت داده اند.
پس از عملیات تروریستی سال گذشته (اردیبهشت - خرداد) در سین کیانگ که در جریان آن 30 نفر در بازار «ارومچی» مرکز این منطقه کشته و 94 نفر زخمی شدند، مبارزات گسترده و درازمدت چین برای مقابله با تروریست ها شدت گرفته است.

طی سال های اخیر حملات خشونت بار و ناآرامی ها در مناطق «تبت» و «سین کیانگ» چین که محل سکونت اقلیت های مسلمان ایغور محسوب می شود، افزایش یافته است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان