arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۴۴۹
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴

ابراز نگراني مقام آمريکايي از آزمايش موشکي ايران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنان درحال بحث و گفتگو درباره نحوه پاسخگویی به آزمایش موشکی ایران در ماه اکتبر هستند.

یک مقام بلندپایه آمریکایی در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز تاکید کرد ایران با آزمایش یک موشک بالستیک میان برد دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده است.
 
 منابع اطلاعاتی غرب می گویند این آزمایش بیست و یکم نوامبر نزدیک چابهار بندری در جنوب شرقی ایران در مجاورت مرز با پاکستان رخ داده است. این موشک با نام قدر - 110 با برد 1800 تا 2000 کیلومتر قادر به حمل کلاهک هسته ای است.
 
سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در بیانیه ای بعد از این آزمایش موشکی اعلام کرد:« آمریکا به شدت درباره آزمایش موشک بالستیک اخیر ایران نگران است.»
 
در همین حال یک مقام بلندپایه دولتی آمریکا دوشنبه به فاکس نیوز گفت کاخ سفید از گزارش ها درباره این آزمایش موشکی آگاه بود اما اظهارنظر بیشتری در این زمان ارائه نکرده است.
 
شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنان درحال بحث و گفتگو درباره نحوه پاسخگویی به آزمایش موشکی ایران در ماه اکتبر هستند.
 
فاکس نیوز نوشت هنوز مشخص نیست آیا آزمایش موشکی ایران با تحریم های جدید همراه می شود یا خیر.
 
در همین راستا روزنامه های جروزالم پست، هاآرتص چاپ فلسطین اشغالی ، تلگراف تایمز و همچنین پایگاه اینترنتی واشنگتن اگزمینر، اکونومیک تایمز، نیوزمکس، واشنگتن فری بیکن و اسرائیل نشنال نیوز نیز با بازتاب اظهارات مقام ارشد آمریکا درباره این آزمایش موشکی نوشتند: ایران با آزمایش موشکی قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده است.
 
پایگاه خبری دبلیو ان دی با بازتاب این خبر نوشت ایران با یک آزمایش موشکی بالستیک دیگر، توافق با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را به سخره گرفت.
 
خبرها درباره تازه ترین اقدام ایران در نقض قطعنامه های شورای امنیت کمتر از سه هفته پس از اظهارات وزارت خارجه امریکا منتشر می شود مبنی بر اینکه توافق اوباما صرفا یک تعهد سیاسی است.
 
نیوزمکس نوشت چند دیپلمات شورای امنیت سازمان ملل متحد که خواستند نامشان فاش نشود روز دوشنبه اعلام کردند هیچ یادداشت رسمی درباره نقض جدید تحریم های موشکی سازمان ملل علیه ایران از اطلاعیه اکتبر تاکنون دریافت نکرده اند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
نظرات بینندگان