arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۵ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴

ادعای فاکس‌نیوز درباره نقض قطعنامه‌های شورای امنیت توسط ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه فاکس‌نیوز در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد؛ ایران به تازگی یک آزمایش موشکی انجام داده که نقض قعطنامه‌های سازمان ملل است.

دو مقام ارشد آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس نیوز مدعی شدند، ایران در اقدامی جدید یک موشک بالستیک میان برد را آزمایش کرده است که نقض دو قطعنامه 1929 و 2231 شورای امنیت سازمان ملل محسوب می‌شود.

به ادعای این مقامات آمریکایی که اشاره‌ای هم به نام آن‌ها نشده است، سرویس‌های اطلاعاتی غربی دریافته‌اند که این آزمایش موشکی در 21 نوامبر و در نزدیکی بندر چابهار در جنوب ایران و در نزدیکی مرز پاکستان انجام شده است. این موشک دارای برد 1200 مایلی است.

این ادعاها در حالی مطرح شده است که ایران و گروه 1+5 در تیر ماه سال جاری به یک توافق هسته‌ای دست یافتند که بر اساس آن، تمام قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه کشورمان شامل قطعنامه منع انجام آزمایش موشکی بالستیک در ایران لغو خواهند شد. این قطعنامه در سال 2010 به تصویب رسید.

سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان پیش از این در واکنش به انتقادات علیه آزمایش موفقیت آمیز یک موشک دور برد به نام عماد، گفت که ایران برای افزایش قدرت دفاعی و توان موشکی خود از هیچ‌کس اجازه نمی‌گیرد و برنامه‌های دفاعی خود را به ویژه در حوزه موشکی با قاطعیت پیگیری می‌کند.

به گزارش رویترز، چند دیپلمات شورای امنیت روز دوشنبه تاکید کردند که در ماه‌های گذشته هیچ اخطار رسمی مبنی بر نقض جدید تحریم‌های موشکی سازمان ملل علیه ایران دریافت نکرده‌اند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: فاکس نیوز ، بندر ، مسلح ، موشک
نظرات بینندگان