arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۳ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴

مشاور عالی سازمان سنجش: هنوز تصمیمی برای تکمیل ظرفیت دکتری 94 گرفته نشده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور عالی سازمان سنجش اعلام کرد که هنوز تصمیمی برای تکمیل ظرفیت دکتری سال 94 گرفته نشده است.

به گزارش خبرآنلاین، کاربری سوال کرده است که " چرا سازمان سنجش هر ساله برای آزمون دکتری یک روش را اجرا میکند؟ چند سال پیش دروسی را برای ازمون دکترا اعلام کردند که در دوره لیسانس هم آنها را نخوانده بودیم. امسال مجددا دروسی را که اتهمیت زیادی برای گرایش های مختلف ندارند به عنوان دروس پایه اعلام کرده اند. برای مثال برای رشته تغذیه دام، فارغ التحصیلان ارشد این رشته سالهاست که درس ژنتیک نداشته و یا فراموش کرده اند، به جای پرسش از دروس اصلی و تخصصی دروس دوره لیسانس که در ادامه تحصیل تا دکتری رشته تغذیه دام اهمیت چندانی ندارد سئوال میشود. 2 چرا امسال سازمان سنجش اعلام نمیکند که آیا سال 94 کنکور دکتری تکمیل ظرفیت دارد یا خیر؟ مسئولین خود را به جای داوطلبان بگذارند و شرایط چندگانگی که با تصمیمات یک شبه خود ایجاد میکنند را خودشان شاهد باشند؟"

در همین زمینه دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش گفت:" تغییرات در آزمون به سیاستهای وزارت علوم باز می گردد و سازمان سنجش نیز تابع این تغییرات است.

وی در مورد مواد درسی نیز گفت: مواد درسی را هم شورای عالی برنامه ریزی اعلام می کند و معمولا سرفصلها معرفی می شوند نه یک کتاب خاص.

توکلی ادامه داد: تکمیل ظرفیت آزمون دکتری در دست بررسی است که اگر دانشگاهها و موسسات عالی آموزشی ظرفیتی را اعلام کنند، معاونت آموزشی در اختیار ما می گذارد اما تا کنون چیزی ابلاغ نشده است.
نظرات بینندگان