arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴

آمریکا و روسیه به‌دنبال قطعنامه جدید علیه داعش

یک مقام روسی گفت که مسکو و واشنگتن در نظر دارند پیش نویس قطعنامه‌ای را در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای مقابله با تروریسم ارائه دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : یک مقام روسی گفت که مسکو و واشنگتن در نظر دارند پیش نویس قطعنامه‌ای را در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای مقابله با تروریسم ارائه دهد.
 
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد: قطعنامه‌ای برای تصویب در شورای امنیت این سازمان درحال حاضر توسط روسیه و آمریکا در حال آماده سازی است که هدف آن بازبینی و تمدید تحریم‌ها در راستای جلوگیری از تامین منابع مالی گروه‌های تروریستی است.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: احتمال دارد این پیش نویس روز 18 دسامبر ارائه شود.
 
چورکین تصریح کرد: تحریم‌هایی که در حال حاضر علیه القاعده وجود دارد برای داعش نیز تصویب خواهد شد.
 
این مقام روس به خبرنگاران گفت: ما درحال حاضر همراه یک هیات آمریکایی روی پروژه مشترک همکاری می‌کنیم که هدف آن اعمال محدودیت‌های بیشتر در تامین منابع مالی تروریست‌ها است.
 
چورکین این پیش نویس را اقدامی جدی در مبارزه با تروریسم قلمداد کرد و افزود: ما اطمینان داریم که خواهیم توانست این امر را محقق سازیم و این قطعنامه تا 18 دسامبر آماده خواهد شد.
 
از سوی دیگر این فرستاده روسیه در سازمان ملل متحد از لغو شدن نشستی که قرار بود در همین تاریخ درباره حل مناقشات سوریه میان مذاکره کنندگان بین المللی برگزار شود خبر داد.
 
وی افزود: تا آنجایی که ما اطلاع داریم توافقی درباره برگزاری این نشست از حیث مکان و زمان برگزاری حاصل نشده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان