arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۴ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴

سازمان ملل: بیش از 9 هزار نفر در ناآرامی های اوکراین کشته شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آمار تازه انتشار یافته سازمان ملل متحد از قربانیان ناآرامی های شرق اوکراین، از جان باختن 9 هزار و 98 نفر حکایت دارد.
 
به گزارش  خبرگزاری فرانسه از ژنو، در گزارش فصلی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد که امروز (چهارشنبه) منتشر شد، تعداد مجروحان این درگیری نیز 20 هزار و 732 نفر اعلام شده است.
 
این آمار غیرنظامیان، نیروهای ارتش و اعضای گروه های مسلح را شامل می شود.
 
این گزارش با تایید کاهش شدت درگیری ها در مناطق شرقی اوکراین اعلام کرد: از 16 اوت تا 15 نوامبر (27 مرداد تا 24 آبان) 47 غیرنظامی کشته و 131 نفر دیگر مجروح شده اند.
 
بخش های شرقی اوکراین با اکثریت روس زبان، پس از برکناری «ویکتور یانوکوویچ» رئیس جمهوری پیشین اوکراین در فوریه 2014 (بهمن 1392)، به دلیل امضا نکردن توافق تجاری با اتحادیه اروپا و روی کار آمدن دولتی جدید در کی یف، به عرصه فعالیت طرفداران جدایی طلبان و درگیری های مداوم با نیروهای ارتش تبدیل شد.
 
درگیری های شرق اوکراین در 15 آوریل 2014 (26 فروردین 93) با آنچه عملیات ضد تروریستی دولت نامیده شد، برای سرکوب ناآرامی های این منطقه شکل گرفت.
 
دولت اوکراین و جدایی طلبان طرفدار روسیه با میانجیگری آلمان و فرانسه و با حضور روسیه در ماه فوریه 2015 (بهمن / اسفند) به توافقنامه مینسک 2 برای آتش بس در شرق اوکراین دست یافتند که تاکنون بارها نقض شده است. طرفین بارها یکدیگر را به نقض این توافق متهم کرده اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان