arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۶ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴

ورود 1،5میلیون زائر به مشهد/ پیش بینی 3،7 میلیون زائر تا آخر ماه صفر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تا ظهر روز چهارشنبه 1،5 میلیون زائر به مشهد الرضا وارد شده اند ، گفت : بر اساس پیش بینی ها تا روز شهادت امام رضا (ع) بیش از سه میلیون و 700 هزار زائر و مسافر به این شهر سفر می کنند.

علیرضا رشیدیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از این تعداد 250 تا 300 هزار نفر زائران پیاده ای هستند که در قالب کاروان های مختلف از استانها و شهرهای مختلف راهی مشهد الرضا (ع) شده اند.

وی عنوان کرد : تاکنون بیش از 25 هزار زائر پیاده وارد شهر مشهد شده و برآوردها حاکی از وجود 50 هزار زائر پیاده در طول محورهای خراسان رضوی می باشد.

رشیدیان با بیان اینکه برای اسکان زائران رضوی هماهنگی های لازم صورت گرفته و کلیه مراکز اقامتی اعم از هتل ، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و زائرسراها به میزان 250 هزار نفر شب صورت گرفته است، گفت : علاوه بر این ظرفیت، 25 هزار نفر ظرفیت برای شرایط اضطراری در قالب سالن های ورزشی و فضاهای دستگاهی آماده شده است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به برخی تسهیلات اماکن اقامتی این استان از جمله هتل ها در قالب تخفیف های ویژه گفت : زائران و مسافران می توانند با مراجعه به سایت مرکز ملی اطلاع رسانی و رزواسیون اماکن اقامتی کشور، به آدرس www.eghamat24.com/Hotels-mashhad مراجعه و از طریق ثبت نام و رزرو در این سامانه از تخفیف های در نظر گرفته شده در هتل های مشهد که بین 10 تا 50 درصد است بهره مند شوند.

به گفته وی همچنین برای اسکان 100 هزار زائر پیاده 180 مدرسه ، سالن و حسینیه تجهیز و آماده سازی شده است.

رشیدیان با بیان اینکه محور خدمات دهی به زائران مردمی است ، گفت : در حوزه زائران پیاده با وجود تجارب محدود ، حضور مردم و مشارکت دستگاه ها در سطح خوبی است .

وی عنوان کرد : در این راستا 400 ایستگاه صلواتی در مشهد و 250 ایستگاه بین راهی در طول جاده های مواصلاتی به زائران خدمات ارایه می کنند.

استاندار خراسان رضوی در ادامه از حضور 35 پایگاه امداد و نجات با 54 دستگاه آمبولانس و مشارکت 10 استان در این حوزه خبر داد و گفت : دو فروند بالگرد هم به صورت آماده باش است.

وی باتاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای برگشت زائران پیاده اندیشیده شده است، گفت : اختصاص 400 دستگاه اتوبوس، افزایش 10 درصدی ناوگان هوایی و 41 درصدی ظرفیت ریلی از جمله این اقدامات است.

رشیدیان ادامه داد : در حوزه ریلی بخشی از افزایش ظرفیت در مسیرهای حومه شامل قطارهای محلی در محور های مشهد - نیشابور و مشهد - سرخس است که با هدف انتقال زائران بویژه کاروان های پیاده به شهرها برنامه ریزی شده است.
نظرات بینندگان