arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۷ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴
رئیس پلیس پیشگیری:

عروسک‌های وارد شده از عراق مشکلی نداشت/ شبکه‌ای برای حقوق شهروندی متهمان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی، تأمین امنیت هوشمندانه در کشور و توسعه خدمات قضایی و انتظامی را دو هدف کلان پلیس پیشگیری دانست و گفت: امسال در راستای توسعه پرونده‌های الکترونیکی در کشور بیش از 150 هزار پرونده به صورت الکترونیکی به مراجع قضایی مبادله شده است.

سردار محمد شرفی چهارشنبه 18 آذر در جمع خبرنگاران، با تاکید بر به کارگیری تکنولوژی در تمامی عرصه‌ها، اظهار کرد: در بحث توسعه پرونده‌های الکترونیکی پلیس استقبال خوبی داشته و دستگاه قضایی نیز به اندازه‌ای که زیرساخت‌های خود را آماده می‌کنند، همکاری خوبی با ما دارند.

حفظ حقوق شهروندی با اجرای سیستم الکترونیک پرونده‌ها

وی با بیان اینکه بستر اجرای سیستم الکترونیک در کشور وجود دارد، افزود: انتظار داریم در تمامی واحدهای انتظامی پرونده‌ها به صورت الکترونیکی مبادله شود اما در حال حاضر در مراکز استان‌ها این اقدام صورت گرفته که برنامه داریم در برنامه ششم توسعه تمامی شهرستان‌ها به سیستم الکترونیکی مجهز شوند.

وی با اشاره به راه‌اندازی شبکه عدالت توسط دستگاه قضایی، خاطرنشان کرد: با توجه به ماده 49 قانون آئین دادرسی کیفری هر فرد متهمی که وارد مراکز انتظامی شد، رئیس حوزه قضایی باید به صورت آنلاین مطلع شود و هم‌اکنون نیز بستر آن فراهم شده و در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

شرفی ادامه داد: اجرای این سیستم در راستای حفظ حقوق شهروندی است تا کسی بدون حکم قضایی و خارج از عرف نگهداری در مراکز انتظامی نگهداری نشود.

وی با تاکید براینکه در برنامه ششم به سمت الکترونیکی کردن فعالیت‌های پلیس خواهیم رفت، بیان کرد: تأمین نظم و امنیت توسط پلیس پیشگیری دنبال می‎شود به‌طوریکه توسعه جلب مشارکت‌های مردمی یکی از این راهبردها به‌شمار می‌رود چرا که بهترین امنیت زمانی محقق می‌شود که مردم مشارکت داشته باشند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت پلیس افتخاری به‌صورت هدفمند و نظام‌مند و توسعه نگهبانان محله نمونه‌هایی از جلب مشارکت مردم است.

فعالیت کمتر از 40 هزار نگهبان محله در کشور

شرفی با بیان اینکه نگهبانان محله از وقوع برخی جرائم پیشگیری می‌کنند، گفت: توسعه نگهبان محله از نظر کمی در برنامه ششم بیش از 150 هزار نفر است این درحالیست که در حال حاضر کمتر از 40 هزار نفر نگهبان محله در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به استفاده از تشکل‌های مختلف جامعه، بیان کرد: تجهیز و تقویت توان و تحرک پلیس در صورت تأمین اعتبار در برنامه‌های پلیس پیشگیری قرار دارد به‌طوریکه بانک اطلاعاتی تجمیع یافته و در اختیار افسران گشت قرار خواهد گرفت تا دقت و توانمندی پلیس افزایش یافته و حقوق شهروندی مراعات شود.

وی ضمن قدردانی از مردم استان همدان در خصوص اسکان زائران اربعین در روزهای گذشته، افزود: مردم و پلیس استان همدان در مراسم اربعین همکاری خوبی داشتند به‌طوریکه بیش از 30 هزار نفر از مسافران و زائران در این استان اسکان داده شد.

افزایش 33 درصدی اجرای احکام قضایی در کشور

وی با اشاره به اینکه اجرای احکام قضایی کشور افزایش 33 درصدی داشته است، عنوان کرد: خدمات قضایی و کیفی‌سازی پرونده‌ها در 8 ماهه امسال نسبت به سال گذشته 34 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: یکی از مأموریت‌های قابل قبول نیروی انتظامی در این برهه تأمین نظم و امنیت همایش بزرگ انسانی اربعین بود به‎‌طوریکه یک میلیون و 600 هزار نفر از مرزهای شلمچه، چذابه و مهران به سمت کربلا رفته و بدون هیچ‌گونه مشکلی به کشور بازگشتند.

عروسک‌های وارد شده از عراق مشکلی نداشت

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در خصوص ورود عروسک‌های آلوده به کشور نیز گفت: شایعاتی در خصوص این عروسک‌ها در بین مردم پیش آمد که پلیس بیش از 2800 عروسک را چک کرده و خوشبختانه هیچ‌ مشکلی در آنها وجود نداشت.

شرفی اظهار کرد: پایش تصویری جامعه یکی دیگر از برنامه‌های پلیس پیشگیری است به‌طوریکه با نصب دوربین در نقاط جرم‌خیز از ارتکاب جرم کاسته می‌شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان