arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۹ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴

بانوی معلول تیرانداز، ایران را جهانی کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 بانوی تیراندازی با کمان کشورمان که سهمیه حضور در المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۶ را به دست آورده به عنوان بهترین ورزشکار معلول جهان در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ انتخاب شد.

سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک در آخرین نظرسنجی از کاربران خود خواست تا برترین ورزشکار معلول جهان در ماه نوامبر را معرفی کنند.

در این نظرسنجی نام زهرا نعمتی، بانوی تیراندازی با کمان کشورمان که در ماه گذشته موفق به کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک شد، قرار داشت. همچنین اینا چرنیاک جودوکار اوکراینی، آنا لنا فورستر اسکی‌باز آلمانی، تیم دو نفره ریا مارکز و جون جولیوس اوبرو از فیلیپین، تاتیانا مک‌فادن دونده آمریکایی و ماریانا شوچوک وزنه بردار اوکراینی در این نظرسنجی حضور داشتند.

در پایان مهلت تعیین شده برای کاربران به منظور شرکت در این نظرسنجی، زهرا نعمتی با کسب 84 درصد آرا به عنوان برترین ورزشکار معلول جهان در ماه نوامبر معرفی شد.

همچنین آنا لنا فورستر از آلمان با 7 درصد، اینا چرنیاک از اوکراین با 4 درصد (193 رأی)، ماریانا شوچوک از اوکراین با 3 درصد (133) رأی، تیم دو نفره ریا مارکز و جون جولیوس اوبرو از فیلیپین با 2 درصد و تاتیانا مک‌فادن از آمریکا با یک درصد در رده‌های دوم تا ششم این نظرسنجی قرار گرفتند.

سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک این موضوع را در حالی منتشر کرده که مجموع درصد آرای این 6 ورزشکار 101 درصد می‌شود. دلیل این مسئله نیز رُند کردن درصد برخی از ورزشکاران بوده است.
نظرات بینندگان