arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۸۶۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴

ظریف: ما آمادگی داریم که سند جامع همکاری‌ها را با طرف افغان نهایی کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رییس‌جمهور افغانستان آمادگی ایران برای نهایی کردن سند جامع همکاری‌ها با افغانستان را، اعلام کرد.

در حاشیه اجلاس وزرای قلب آسیا روند استانبول، "محمد جواد ظریف"، وزیر امور خارجه کشورمان با "محمد اشرف غنی"، رییس‌جمهور افغانستان دیدار کرد.

ظریف در این دیدار ضمن ابلاغ سلام "حسن روحانی"، رییس جمهور اسلامی ایران، بر تقویت روابط دوجانبه تاکید کرد و گفت: ما آمادگی داریم که سند جامع همکاری‌ها را با طرف افغان نهایی کنیم.

وی با اشاره به همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران در جهت تجهیز بندر چابهار، افزود: اتصال افغانستان به بندر چابهار زمینه را برای توسعه اقتصادی، ترانزیت و امنیت در افغانستان هموار می کند.

در ادامه، ظریف در زمینه همکاری در خصوص ترانزیت و انرژی با طرف افغان اعلام آمادگی کرد.

اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام خود به رهبر معظم انقلاب و دکتر روحانی، رییس جمهوری کشورمان، خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم همکاری‌های خود در زمینه‌ تقویت مرزها را افزایش دهیم تا بتوانیم جلوی قاچاق مواد مخدر را سد کنیم.

وی ادامه داد: ما علاقه‌مندیم با ایران در زمینه انرژی بادی همکاری داشته باشیم.

رییس جمهور افغانستان با تاکید بر لزوم تدوین برنامه جامع همکاری‌ها بین دو کشور، خاطرنشان کرد: ایران و افغانستان درباره موضوعات منطقه‌ای به‌ویژه امنیتی و مبارزه با تروریسم و گروه‌های افراطی با یکدیگر تبادل‌نظر کردند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: اجلاس ، آسیا ، سند ، بندر
نظرات بینندگان