arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴

۲۰۰هزار امضا در مخالفت با سفر ترامپ به انگلیس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شمار امضاهای درخواست منع ورود عضو نژادپرست و ضد اسلام حزب جمهوری خواه آمریکا به انگلیس، در اقدامی کم سابقه و کمتر از ۲۴ ساعت، از دویست هزار امضا فراتر رفت.

دونالد ترامپ، از نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا  از حزب جمهوری خواه که به علت سخنان نژادپرستانه و ضد اسلامی ، منفور افکار عمومی در سطح جهان است در جریان فعالیت های انتخاباتی خواهان منع ورود مسلمانان به آمریکا شد.

این اظهارات وی علاوه بر افزایش نفرت عمومی از او به وحدت نسبی مسلمانان منجر شد.

علاوه بر سازمان های اسلامی و ضد نژادپرستی در امریکا که یکپارچه این سخنان نژادپرستانه را محکوم کردند، در انگلیس نیز احزاب سیاسی، سازمان های اسلامی و گروه های ضد جنگ، سخنان دونالد ترامپ را محکوم کردند.

همچنین توماری اینترنتی در پایگاه مجلس انگلیس آماده شد تا بر اساس آن مجلس ممنوعیت ورود وی را تصویب و بر اساس ان به دولت توصیه کند جلوی ورود وی به خاک انگلیس را بگیرد و اکنون بر اساس ضوابط قانونی  مجلس انگلیس باید این درخواست را در دستور کار خود قرار دهد.

(بر اساس قانون هر توماری که بتواند یکصد هزار امضا را جمع کند مجلس انگلیس موظف می شود آن را بررسی کند)

در نشست امروز مجلس انگلیس، جورج اوزبورن، وزیر خزانه داری که در غیاب دیوید کامرون ، نخست وزیر انگلیس پاسخگوی پرسش های نمایندگان بود، منع ورود دونالد ترامپ به انگلیس را تایید نکرد اما گفت که جمهوری خواهان آمریکایی، یاوه می بافند.

 دونالد ترامپ چندی پیش نیز مدعی شده بود پلیس لندن در بخش هایی از این شهر، در هراس از افراط گراها، نمی تواند تردد کند که اسکاتلندیارد در واکنش به این اظهارات در بیانیه ای، آنرا  رد کرد.

بوریس جانسون، شهردار لندن نیز در پاسخ به ادعای ترامپ، به شوخی گفته است به علت هراس از روبرو شدن با دونالد ترامپ، می ترسد به بخش هایی از  نیویورک برود.

به نوشته گاردین، سیاستمداران انگلیسی سخنان دونالد ترامپ را رد می کنند و از جمله دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، سخنان نامزد حزب جمهوری خواه را تفرقه افکنانه و کاملا نادرست توصیف کرده است .

شماری از اعضای حزب کارگر انگلیس و نیز زاک گلداسمیث (Zac Goldsmith)، نامزد شهرداری لندن نیز سخنان دونالد ترامپ را با سخنان نازی های دوران جنگ جهانی دوم مقایسه کرده وانرا رد کرده اند.

منبع: واحد مرکزی خبر
نظرات بینندگان