arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۹۰۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۹ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴

با قانون جدید آمریکا، گردشگران کدام کشورها دیگر نمی‌توانند به ایران بیایند؟

پس از توافقات هسته ای، یکی از بخش های اقتصادی در حال پیشرفت و با چشم انداز مثبت ایران، صنعت گردشگری است. پس از این توافق وزارت امور خارجه بسیاری از کشور ها از جمله انگلیس هشدار سفر به ایران را لغو کردند، رسانه های بین المللی از جاذبه های گردشگری ایران گفتند و دیدگاه خوبی نسبت به ایران در سرتاسر جهان به وجود آمد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اما مجلس نمایندگان آمریکا دو روز پیش طرحی را به تصویب رساند که می تواند مانع بزرگی در مسیر پیشرفت گردشگری ایران باشد. طبق این طرح افراد ایرانی، عراقی، سودانی و سوری که پاسپورت کشورهایی را دارند که بدون ویزا می توانند به آمریکا سفر کنند دیگر نمی توانند از این موضوع استفاده کنند و برای سفر به آمریکا نیاز به ویزا دارند.

اما آسیب اساسی این طرح در بند دیگری به گردشگری ایران آسیب می زند؛ که هرکس از سال 2011 (زمان شروع ناآرامی‌ها در سوریه) به ایران، عراق، سودان و سوریه سفر کرده باشد و تبعه کشورهایی باشد که با آمریکا تفاهم‌نامه لغو روادید دارند و می توانند بدون ویزا به این کشور سفر کنند، دیگر نمی تواند از این مزیت استفاده کند.

این موضوع شاید بسیاری از گرشگران خارجی را مجبور کند تا به ایران سفر نکنند که مزیت بدون ویزا سفر نکردن به آمریکا را از دست ندهند.

ایران البته تلاش زیادی می کند که مردم شورهای اروپایی را به سرزمین آریایی بکشاند، اما نکته اینجاست که به جز بلغارستان، کرواسی، قبرس و لهستان همه کشور های اتحادیه اروپا با آمیکا تفاهم‌نامه لغو روادید دارند.

ضمن اینکه در جمع این کشورها، کره جنوبی و ژاپن هم قرار دارند، دو کشوری که روابط گسترده اقتصادی به ایران دارند و برنامه هایی برای افزایش ایرن روابط هم داشته اند. اما این قانون می تواند به روابط اقتصادی این کشورها و بسیاری از کشورهای اروپایی که قصد توسعه روابط اقتصادی با ایران دارند، هم آسیب بزند.

در جدول زیر فهرست کشورهایی که با آمریکا تفاهم‌نامه لغو روادید دارند و احتمالا گردشگرانشان دیگر به ایران نیایند، آمده است؛

ردیف   کشور قاره
1 آندورا اروپا
2 استرالیا اقیانوسیه
3 اتریش اروپا
4 بلژیک اروپا
5 برونئی آسیا
6 شیلی آمریکا
7 چک اروپا
8 دانمارک اروپا
9 استونی اروپا
10 فنلاند اروپا
11 فرانسه  اروپا
12 آلمان اروپا
13 یونان اروپا
14 مجارستان اروپا
15 ایسلند اروپا
16 ایرلند اروپا
17 ایتالیا اروپا
18 ژاپن آسیا
19 لتونی اروپا
20 لیختن اشتاین اروپا
21 لیتوانی اروپا
22 لوکزامبورگ اروپا
23 مالت اروپا
24 موناکو اروپا
25 هلند اروپا
26 نیوزلند اقیانوسیه
27 نروژ اروپا
28 پرتغال اروپا
29 سن مارینو اروپا
30 سنگاپور  آسیا
31 اسلوواکی اروپا
32 اسلوونی اروپا
33 کره جنوبی آسیا
34 اسپانیا اروپا
35 سوئد اروپا
36 سوئیس اروپا
37 بریتانیا اروپا
38 تایوان آسیا
39 کانادا آمریکا
40 برمودا آمریکا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۲۵
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
14
138
این باید از جانب ایران یک تحریم غیر مستقیم جدی تلقی بشود و در واقع نقض توافقنامه هسته ای از جانب آمریکاس. ایران باید به آمریکا هشدار جدی بدهد که اگر این طرح به قانون تبدیل بشود یعنی نقض توافقنامه
کیوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
1
92
هر دم از این باغ بری می رسد
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
7
148
حالا ایران شده حامی تروریسم و عربستان و پاکستان و قطر و امارات و ترکیه شدن ضد تروریسم جالب اینجاست تقریبا 90 درصد تروریست های دنیا اهل این کشورها بودن.
نظرات بینندگان