arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۹ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴

ترامپ: اوباما، ابله است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نامزد جنجالی انتخابات آمریکا ضمن تاکید بر اینکه مروج اسلام هراسی نیست، اوباما را فردی ابله توصیف کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، دونالد ترامپ از نامزدهای جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و شانزده آمریکا در گفتگوی اختصاصی با این شبکه گفت:«از مطالبی که اخیرا (درباره مسلمانان) مطرح کرده ام بسیار انتقاد کرده اند. اما خود من دوستانی دارم که مسلمان هستند. آنها با من تماس گرفته و این سخنان مرا ستوده اند. آنها گفته اند که من با این سخنان ، درست ترین کار را انجام می دهم. من مطالبی را بیان می کنم که باید درباره آن بحث و گفتگو شود. باید درباره مسائلی ازقبیل اقدامات سبعانه افرادی صحبت شود که وحشیانه به مرکز تجارت جهانی حمله می کنند. باید مشخص شود چرا این افراد این اقدامات را صورت می دهند. باید دید این نفرت از کجا نشات می گیرد. باید ریشه های مشکل را پیدا کرد.

من می گویم مساجد را باید زیرنظر داشت. از این سخنان من بسیار انتقاد می شود اما این انتقادها مهم است. باید ریشه نفرت مذکور را شناخت. این مشکل فقط در آمریکا نیست بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر نیز همین مشکل را شاهد هستیم. نمی توان اجازه داد افراد دارای نگرشهای افراطی هرکاری که می خواهند در کشورمان انجام بدهند. باید کنترل ها در مرزهای آمریکا برای جلوگیری از مهاجران غیرقانونی افزایش یابد.»

وی در ادامه افزود:« ما رئیس جمهوری داریم که به نظر من، فردی ابله است زیرا هیچ رئیس جمهور معقولی، سخنانی را مطرح نمی کند که چند شب پیش از زبان او (اوباما) مطرح شد. وقتی او پنجاه نیروی ویژه آمریکا را برای مقابله با داعش اعزام می کند نباید خبر این کارش را اعلام کند زیرا داعشی ها این افراد را در سیبل هدف خود قرار می دهند. نباید این سخنان را بیان کرد. نباید کاری انجام داد که دشمن ما از قبل بداند ما می خواهیم چه کار کنیم.»

وی گفت:«من اصلا نگرشهای نژادپرستانه ندارم. من نگرشهای اسلام هراسانه ندارم.»
نظرات بینندگان