arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۷ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰

واکنش دبیرکل اجلاس بین المللی ناشران جهان اسلام به شهادت ناشر برجسته بحرینی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دکتر علی زارعی نجفدری، دبیرکل اجلاس بین المللی ناشران جهان اسلام شهادت «عبدالکریم فخراوی» ناشر برجسته بحرینی را تسلیت گفت.
دکتر علی زارعی نجفدری، دبیرکل اجلاس بین المللی ناشران جهان اسلام ضمن محکوم کردن فجایع نسل کشی در حال وقوع در بحرین، شهادت عبدالکریم فخراوی از فرهیختگان و عنصر برجسته فرهنگی این کشور و جهان اسلام که زیر شکنجه آل خلیفه و آل سعود به شهادت رسید را تسلیت گفت و افزود: شهادت این فرهیخته و ناشر برجسته مسلمان، آبرویی صد چندان به حوزه نشر جهان اسلام داد که نام و یاد و مجاهدتش در حوزه نشر ماندگار خواهد شد.
وی با اشاره به سوابق درخشان این ناشر برجسته جهان اسلام، گفت: وی که در عرصه انتشار کتب اسلامی از سرآمدان جبهه نشر در لبنان و بحرین بود، لحظه ای در رسیدن به اهداف عالی حوزه نشر جهان اسلام از حرکت باز نماند و در نهایت به سبب اقدامات تأثیرگزارش در ترویج فرهنگ اسلام، به دست مزدوران آل خلیفه و آل سعود به شهادت رسید.
زارعی نجفدری ضمن محکومیت شدید نسل کشی در بحرین، شهادت این همسنگر فرهنگی خود را به تمامی ناشران مسلمان و اعضای دبیرخانه در سراسر جهان و همکاران عزیز شهید بزرگوار در موسسه "مکتبه الفخراوی " تسلیت گفت.
وی همچنین از وضعیت نامشخص «آیات القرمزی»، دوشیزه و شاعره متعهد، انقلابی و مسلمان بیست ساله بحرینی که به دست نیروهای نظامی بحرین زندانی و مورد شکنجه واقع شده است شدیداً ابراز نگرانی کرده و افزود: امیدواریم که این شاعره متعهد و مسلمان انقلابی در سلامت باشد و از حکومت بحرین خواست هرچه سریعتر نسبت به آزادی این شاعره جوان اقدام کنند.
دبیر کل اجلاس بین المللی ناشران جهان اسلام در پایان گفت: یقیناً مردم آزاده دنیا و فرهیختگان و فرهنگ دوستان عالم رفتار وحشیانه و فرهنگ سوزانه آل خلیفه و آل سعود را رصد و تعقیب نموده و آنها را در حوزه فرهنگ بازخواست خواهند نمود.
نظرات بینندگان