arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۱ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴

سفر رئیس جمهور اسرائیل به آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس جمهوری آمریکا در جریان برگزاری مراسم عید یهودیان موسوم به "حنوکا"، با یهودیان آمریکا و مقاماتی از رژیم صهیونیستی در کاخ سفید دیدار کرد.

به گزارش ایسنا ، به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در جریان برگزاری این جشن در کاخ سفید با روون ریولین، رییس رژیم صهیونیستی نیز دیدار کرد.

رییس رژیم صهیونیستی در جریان مراسم کاخ سفید گفت که این جشن یادآور آزادی ادیان، آزادی سنت یهود و توانایی یهودیان در برگزاری مراسم خودشان است.

ریولین گفت:‌ مسلم است که اسرائیل هیچ دوستی بهتر از آمریکا ندارد و ما از حمایت مالی، نظامی، و دیپلماتیک آمریکا قدردانیم.

اوباما نیز در این مراسم گفت‌: ما از اینکه آلن گراس را در میان خود داریم، خوشحالیم. او اکنون آزاد شده است.

آلن گراس، تبعه آمریکایی که 5 سال پیش در کوبا به اتهام جاسوسی و تلاش برای سرنگون کردن دولت این کشور به زندان افتاد، اخیرا و در پی از سر گیری روابط دیپلماتیک میان آمریکا و کوبا آزاد شد.

رئیس جمهوری آمریکا از اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها نیز خواست تا تنش را کم کرده و به رغم توقف روند صلح به مذاکره بازگردند.

او تاکید کرد: حتی با وجود اینکه ما در مرحله‌ای هستیم که به نظر می‌رسد دستیابی به صلح دور از دسترس است ادامه دادن تلاش مهم است.

اوباما تاکید کرد: ما صراحتا خشونت‌ها در اسرائیل را محکوم می‌کنیم و باید محمود عباس (رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین) هم آن را محکوم کند. اما در عین حال اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها باید سازوکارهای مذاکره را برای دستیابی به صلح بیابند.

رئیس جمهوری آمریکا بعد از اینکه بر تعهد کشورش نسبت به امنیت اسرائیل تاکید کرد، افزود: آن یکی از اصول بسیار مهم در سیاست خارجی آمریکاست و سطح همکاری بی‌سابقه نظامی و تبادل اطلاعات میان دو طرف بسیار حائز اهمیت است.

در همین حال، خاخام "سوزان تالو" از میسوری که به خاطر فعالیت‌های ترقی خواهانه اش مشهور است خواستار برقراری عدالت برای فلسطینی‌ها و امنیت برای اسرائیلی‌ها شد.

وی همچنین خواستار برقراری عدالت نژادی در آمریکا شد.
نظرات بینندگان