arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۹۲۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴

پادشاه عربستان: از یمن تا سوریه از راه حل سیاسی حمایت می‌کنیم!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 پادشاه عربستان با ادعای حمایت این کشور از راه حل مسالمت آمیز بحران‌ سوریه طبق نتایج نشست ژنو 1،‌ مدعی شد که کشورهای عضو ائتلاف متجاوز عربی علیه یمن به دنبال تحقق امنیت در این کشور هستند.

به گزارش اسکای نیوز عربی، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در سخنرانی که در افتتاحیه سی‌و‌ششمین نشست سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض داشت با ادعای حمایت ریاض از حل مسالمت آمیز بحران کشورهای یمن و سوریه گفت: منطقه در حال گذار از شرایط و چالش‌های بزرگی است و خطرهای موجود در کشورهای عضو شورا، همبستگی و همکاری بیشتری را می‌طلبد.

وی درباره بحران یمن مدعی شد، کشورهای عضو ائتلاف عربی به دنبال تحقق امنیت و آرامش در یمن با ایجاد یک دولت مشروع هستند و ما کشورهای عضو شورا از راه حل مسالمت آمیز حمایت می‌کنیم تا یمن عزیز بتواند از بحران عبور کرده و به مسیر اصلی خود به سوی سازندگی و توسعه باز گردد!

سلمان بن عبدالعزیز در ادامه باز هم مدعی شد: در مورد سوریه، عربستان میزبان مخالفان سوری است تا به این ترتیب بتواند از دستیابی به راه حلی سیاسی که طبق نتایج نشست ژنو 1 حافظ تمامیت ارضی سوریه باشد، حمایت کند.

پادشاه عربستان افزود: همه کشورهای جهان باید مسئولیت مشترک خود در نبرد با افراط گرایی و تروریسم را بپذیرند و البته عربستان در این مسیر اقدامات بسیاری انجام داده و با همکاری و هماهنگی با سایر کشورها به این اقدامات ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد: تروریسم دین ندارد و اسلام این گروه را رد می‌کند. اسلام دین اعتدال و میانه روی است.

ملک سلمان در ادامه درباره عملیات ائتلاف متجاوز عربی در یمن مدعی شد: عملیات طوفان کوبنده به اهداف مورد نظر خود دست یافته است.

وی در ادامه بر لزوم مقابله با چالش‌های منطقه و حل مشکلات آن که در راس آنها مساله فلسطین و تحقق خواسته‌های مشروع مردم آن و برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس است، تاکید کرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان