arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۹۳۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۲ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴

برف در سمنان یک قربانی گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: امدادگران با همکاری اورژانس و راه و ترابری، روز سه شنبه پس از 10 ساعت جست و جو، جسد شخص گرفتار در برف و بوران را پیدا کردند.

علی یحیایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیرو اطلاع فرمانداری مهدیشهر مبنی بر در راه ماندن یک نفر در منطقه کوهستانی شلی - هیکو در روز سه شنبه، تیم امدادی سه نفره با تجهیزات کامل امدادی، به همراه یک اکیپ اورژانس و راه و ترابری به منطقه مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: این فرد از اهالی منطقه هیکو شهرستان مهدیشهر، پیاده و مریض احوال، برای عزیمت به شهر سمنان از روستا خارج شده بود که بر اثر بارش شدید برف و بوران، گرفتار سرمای شدید شد.

یحیایی ادامه داد: این فرد با حالت سرمازدگی به آغلی در منطقه مراجعه می کند ولی چوپانها به خاطر ناآشنایی با راه درمان سرمازدگی، موفق به درمان وی نمی شوند.
وی ادامه داد: پس از اطلاع امدادگران هلال احمر این شهرستان در ساعت 9:30 دقیقه دیروز، به محل مورد نظر در 60 کیلومتری شمال مهدیشهر اعزام شدند که با بسته بودن راه به علت حجم زیاد بارش برف مواجه شدند.

وی با اشاره به تلاش کارکنان اداره راه شهرستان مهدیشهر و باز شدن مسیر پس از چندین ساعت تلاش، ادامه داد: به این طریق، مسیر دسترسی به منطقه به طول 15 کیلومتر بازگشایی شد.


یحیایی افزود : امدادگران پس از 10 ساعت جستجو با پای پیاده در مسیری طولانی، کوهستانی و برفگیر، در ساعت 19:30 دقیقه شب موفق شدند شخص مورد نظر را بیابند .

معاون جمعیت هلال احمر استان سمنان افزود : با معاینه فرد مذکور توسط عوامل اورژانس مشخص شد که نامبرده در اثر سرما فوت کرده که عوامل هلال احمر جسد وی را به جاده منتقل کرده و تحویل نیروی انتظامی دادند.
نظرات بینندگان