arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۹۶۱
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴

تظاهرات مردم سلیمانیه در محکومیت حضور نیروهای ترکیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مردم استان سلیمانیه عراق با برگزاری تظاهراتی از آنکارا خواستند تا نیروهایش را فورا از موصل بیرون ببرد.

به گزارش انتخاب؛ به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، تظاهرکنندگان همچنین نسبت به اینکه "امنیت ملی" اقلیم کردستان عراق در جریان استقرار نیروهای ترکیه در نزدیکی موصل در معرض خطر قرار بگیرد، هشدار دادند.

آنها با صدور بیانیه‌ای خروج "فوری" نیروهای ترکیه را خواستار شدند و تاکید کردند که ورود این نیروها از طریق گذرگاه مرزی ابراهیم به داخل خاک اقلیم کردستان خطری بزرگ برای امنیت ملی و اهانت به خون شهدایی است که برای آزادی کردستان جان باختند.

آنها همچنین از دولت کردستان خواستند تا با این اقدام ترکیه مسئولانه برخورد کرده و موضع روشنی را نسبت به نقض حاکمیت اقلیم از خود نشان دهد چرا که حضور این نیروها از جایگاه نیروهای پیشمرگ می‌کاهد.

این در حالی است که شاناز ابراهیم احمد مسئول روابط خارجی در حزب جلال طالبانی و یکی از رهبران اتحادیه میهنی کردستان عراق تاکید کرد: ما قاطعانه حضور ترکیه را مردود می‌دانیم و هر یک از طرف‌ها چه حزب کرد و چه غیر کرد باید خوب بدانند خونی که برای وطن ریخته شده برای این نبود که نیروهای بیگانه به این سهولت وارد کشور شوند و ما هرگز اجازه نخواهیم داد که کشور زیر چکمه‌های طرف بیگانه قرار گیرد.

وی ادامه داد: شکی نیست که نیروهای ترکیه فراخوانده شدند چرا که امکان ندارد نیروی خارجی بدون هماهنگی قبلی وارد کشوری شود و نیت‌های بدی در پس این اقدام نهفته است.

این در حالی است که نوری مالکی، رهبر ائتلاف دولت قانون نیز طی بیانیه‌ای برگزاری تظاهراتی مردمی را در روز شنبه در جهت محکومیت دخالت‌های ترکیه در عراق خواستار شد.

هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر نیز دوشنبه گذشته درخواست کرده بود تا مردم روز شنبه با برپایی تظاهراتی در میدان التحریر واقع در مرکز شهر بغداد حضور نیروهای بیگانه را محکوم کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان