arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴

سفر یک هیئت سیاسی و امنیتی ترکیه به عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رسانه‌های عراقی از سفر یک هیئت عالی‌رتبه سیاسی و امنیتی ترکیه به بغداد پایتخت این کشور خبر دادند.

به گزارش انتخاب؛ به نقل از المسله، کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز پنجشنبه از سفر یک هیئت عالی‌رتبه سیاسی و امنیتی ترکیه به بغداد با هدف مهار تنش به وجود آمده در روابط دو کشور بعد از ورود نظامیان ترکیه به اطراف موصل خبر دادند.

این کمیته از ترکیه خواست که نیروهای خود را از عراق خارج کند.

و خبر دیگر اینکه در پی تنش به وجود آمده در روابط آنکارا ــ بغداد وزارت بازرگانی عراق امروز پنجشنبه از انحلال وابسته بازرگانی عراق در سفارت این کشور در ترکیه خبر داد.

سفر هیئت عالی‌رتبه سیاسی و امنیتی ترکیه به عراق در حالی صورت گرفته است که وزارت امور خارجه عراق از برقراری تماس خود با اعضای دائم شورای امنیت در خصوص ورود نیروهای ترکیه به خاک عراق و درخواست برگزاری نشست اضطراری اتحادیه عرب در این رابطه خبر داده بود.

وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد که مهلت داده شده به ترکیه برای خارج کردن نیروهایش از شمال عراق تمام شد و کشورش این پرونده را به شورای امنیت خواهد برد.

یک مسئول امنیتی ترکیه روز جمعه گذشته گفته بود که صدها نیروی ترکیه برای تقدیم خدمات آموزشی به نزدیک شهر موصل رفته‌اند و ائتلاف ضدداعش از این موضوع اطلاع دارد.

ورود نیروهای ترکیه بدون اطلاع دولت مرکزی عراق به شمال این کشور با اعتراض و محکومیت شدید مسئولان رده‌های مختلف عراق روبه‌رو شد.

این در حالی است که نخست وزیر ترکیه امروز پنجشنبه بدون توجه به تأکید دولت و نهادهای عراق مبنی بر لزوم خروج نیروهای ترکیه از خاک این کشور گفت که حضور نیروهای ترکیه در خاک عراق با هدف تأمین ثبات منطقه است.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان