arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۱ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴

واردات 67 میلیارد نخ سیگار قاچاق به ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمدحسین برخوردار در جریان بازدید از کارخانه توتون شهرستان قرق با بیان اینکه قاچاق در کشور کولاک می‎کند، افزود: 40 درصد مصرف سیگارت در ایران ازطریق قاچاق وارد کشور می‎شود.

وی تولید سالانه توتون در کشور را 9 هزار تن اعلام کرد و بیان داشت: سطح زیرکشت توتون در گلستان 3 هزار هکتار است که این استان تولید 5 هزار تن توتون کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل دخانیات ایران با تاکید بر اجرای برنامه‎های صادرات‎محور گفت: 9 هزار و 500 کارتن سیگار طی هشت ماهه امسال صادرات شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل میزان صادرات سیگار چهار برابر افزایش داشته است.

برخوردار از صادرات 750 تن توتون خبر داد و بیان داشت: طی هشت ماهه سال جاری افزایش 1.5 برابری صادرات توتون را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشتیم.

به گفته وی؛ صادرات تنباکوی زردطلایی با 150 تن صادرات حکایت از افزایش سه برابری صادرات این محصول در مقایسه با هشت ماهه نخست سال قبل دارد.

مدیرعامل دخانیات ایران با بیان اینکه مطالبات کشاورزان به موقع پرداخت می‎شود، ابراز داشت: 16 میلیارد تومان از مطالبات توتون‎کاران استان گلستان پرداخت شده است.

برخوردار از مهمترین عوامل عدم کنترل قاچاق را در خصوصی‎سازی دخانیات، فراهم نبودن زیرساخت‎ها و زیاد بودن مرزهای آبی و خشکی بیان کرد و گفت: استان‎های مرزی نیز بستر ظهور و بروز قاچاق را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه قاچاق سیگار مافیای به معنای واقعی است بر لزوم فرهنگسازی آثار مخرب قاچاق تاکید و بیان کرد: مردم باید از خرید کالای قاچاق پرهیز کنند چراکه علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور سبب مخاطره انداختن سلامتی و افزایش بیکاری در جامعه می‎شود.



منبع: پاسرو
برچسب ها: سیگار ، دخانیات ، قاچاق
نظرات بینندگان