arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۱۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۶ - ۲۰ آذر ۱۳۹۴

برف و باران از یکشنبه شروع می شود/ ۹ استان آماده باشند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایسنا نوشت: مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود یک سامانه بارشی به کشور از روز یکشنبه خبر داد.

احد وظیفه گفت: براساس داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی، آسمان اکثر مناطق کشور برای روز شنبه نسبتأ آرام پیش‌بینی می‌شود که با توجه به حاکمیت پدیده وارونگی دما، ظهور غبار در کلانشهرها و رویداد مه برای جاده‌های کوهستانی در نیمه شمالی به ویژه شمال شرق پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: بعدازظهر روز یکشنبه نیز سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود که پیامد آن ابرناکی، بارش باران و برف و گاهی وزش باد در برخی مناطق غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور است. دربرخی مناطق جنوب غرب نیز وقوع پدیده رعدوبرق نیز دور از انتظار نیست. روز دوشنبه گستره بارش این سامانه، تمام نیمه غربی کشور را فرا می‌گیرد.

وظیفه همچنین برای استان‌های کرمانشاه، لرستان، همدان، چهارمحال وبختیاری، ایلام ،شمال خوزستان، کردستان و با تاخیر در کهگیلویه و بویراحمد و شمال فارس بیش‌ترین میزان بارش را از بامداد دوشنبه تا ظهر سه شنبه پیش بینی کرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در باره وضعیت جوی استان تهران در روزهای شنبه و یکشنبه نیز گفت: هوای استان تهران در روز شنبه صاف همراه با غبارصبحگاهی و به تدریج با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دمای آن 5 و 1 درجه سانتیگراد خواهد بود. در روز یکشنبه نیز هوای این استان نیمه ابری، به تدریج ابری ، به همراه بارش باران و برف پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دمای تهران در روز یکشنبه 6 و 2 درجه سانتیگراد است. 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
United States
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
0
3
الان اصلا مشخص نیست که این سامانه اثری هم بر بخش های شرقی خواهد گذاشت یا نه. حالا هر اثری مثل وزش باد. یک چیزی که اشاره کنید تو رو خدا. مثل اینکه چه روزی این سامانه به بخش های شرقی میرسه ؟؟؟؟ تو رو خدا انتخاب منتشر کن و این مطلب را به دست اندرکاران مربوطه برسان. با تشکر
نظرات بینندگان