arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۲ - ۲۰ آذر ۱۳۹۴

کاخ سفید: کشورها یا در جامعه جهانی‌اند یا سرکش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که اقدامات روسیه در قبال اوکراین و سوریه، این کشور را در میان «بیشتر اعضای جامعه جهانی» منزوی کرده است.

به گزارش فارس، «جوش ارنست» سخنگوی کاخ سفید امشب هم آخرین مواضع دولت آمریکا در خصوص مسائل داخلی و بین‌المللی با خبرنگاران در میان گذاشت.

در ابتدای این نشست خبری، سخنگو به دیدارهای اخیر «باراک اوباما» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهور ایران و روسیه در حاشیه نشست‌های بین‌المللی در پاریس و آنتالیا اشاره کرد و گفت: «ما همیشه گفته‌ایم که اختلافات ما با روس‌ها، قابل حل است.»

ارنست ادامه داد: «البته روسیه با حمایت از جدایی‌طلبان شرق اوکراین و حمایت از بشار اسد، خود را در میان اعضای جامعه جهانی - البته تقریباً همه اعضای جامعه جهانی - منزوی کرده؛ برخی کشورهای سرکش هنوز هم از روس‌ها تبعیت می‌کنند.»

سخنگوی کاخ سفید در ادامه به صحبت‌های چند روز پیش «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه کرسی ریاست‌جمهوری آمریکا در خصوص «لزوم ممنویعت ورود مسلمانان به کشور» پرداخت، ارنست قبلاً گفته بود که ترامپ با این حرف، قانون اساسی آمریکا را زیر پا گذاشته است.

ارنست در این خصوص گفت: «این فرد برای رسیدن به منافع شخصی خود، روی ترس و نگرانی‌های مردم سرمایه‌گذاری و بین مردم اختلاف ایجاد می‌کند.»

در ادامه صحبت به گزارش نهادهای امنیتی آمریکا مبنی بر جعل گذرنامه از سوی حرفه‌ای‌های داعش در «دیرالزور» سوریه کشید؛ گزارشی که نتیجه‌گیری می‌کرد که پناهجویان سوری می‌توانند عوامل داعش باشند.

قول اوباما مبنی بر پذیرفتن 20 هزار پناهجوی سوری، مخالفت‌های بسیاری را در آمریکا برانگیخته و حتی فرمانداران برخی ایالت‌ها از ممنوعیت ورود پناهجویان سخن گفتند.

سخنگو در این خصوص گفت: «نیروهای امنیتی مراقب اوضاع‌اند؛ حتی چندی پیش حدود 60 نفر که قصد داشتند برای پیوستن به داعش به سوریه بروند، دستگیر شدند.»
نظرات بینندگان