arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۲۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۹ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰
ما نصیحت به جای خود کردیم

این جماعت به دنبال چه هستند؟

لحنی که امام جمعه قم در دفاع به کار گرفته­، لحنی است که بیشتر واکنش­های افراطی را مجال بروز میدهد و فاصله ی تفاهم بر سر این موضوع را می افزاید و درست عکس نتیجه ­ای را که وی (احتمالاً) در پی آن بوده به بار می­ آورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مصطفی فقیهی مدیرمسئول و سردبیر خبرگزاری انتخاب؛ طی یادداشتی با عنوان "از "ظهور نزدیک است" تا "اظهارات امام جمعه قم در مورد رهبر انقلاب" ؛ یا سخن دانسته گو ای مرد عاقل یا خموش" با اشاره به حوادث اخیر کشور و تامل برانگیز خواندن آن، به دو اتفاق عمده ی این روزها اشاره می کند و می نویسد: در نخستین اقدام که چندی قبل ، تیتر رسانه های مختلف شد اقدام خلاف عرف و شرع و منطق و در عین­ حال مشکوک انتشار فیلمی  تحت عنوان "ظهور نزدیک است" بود که به قطع، مقبول هیچ خردمند شریعت ­پیشه­ ای نیست و حکایت از خامی و ساده اندیشی نویسندگان و ناشران آن می­ کند.

دوم اتفاق مهم، اظهارات اخیر اقای سعیدی امام جمعه ی قم در مورد رهبری معظم انقلاب و اظهارات برخی کسان دیگر بود که بهانه ای شد تا رسانه های مختلف خارجی، تا می توانند  انقلاب و رهبری مورد هجمه قرار داده و حتی با روایاتی مشابه در تاریخ ادیان مختلف و نیز صدر اسلام را به زعم خود، "نمونه ای از کذب گویی های اهل دین" خوانده و به این بهانه، طعنه ها و تهمت ها بستند...

لحنی که ایشان در دفاع به کار گرفته­ اند لحنی است که بیشتر واکنش­های افراطی را مجال بروز میدهد و فاصله ی تفاهم بر سر این موضوع را می افزاید و درست عکس نتیجه ­ای را که وی (احتمالاً) در پی آن بوده به بار می­ آورد.

دفاع بد ایشان، جز آنکه بهانه ای شد تا تئوری ولایت فقیه و شخص رهبری و روایات مشابه صدر اسلام در این مورد، کوبیده شود ، سبب شد تا با حمایت رسانه های خارجی، دفاع­های مستند و محکم هم دچار تزلزل و مشکل شود.

در بخش دیگری از  این یادداشت آمده است:

این نخستین باری نیست که ناپختة دنیاطلبان سست اندیشه ای ، دلبستگی­ های دینی و ایمانی مردم را آماج می­گیرند و بی­گمان سرنوشت آن، پشاپیش بر پیشانی­شان نوشته شده است.

ساحت مقدس حضرت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که کانون امیدها، انتظارها، اشتیاق­ها و همه سرمایه ی شیعیان است و شیعیان، خستگی تاریخی خود را از گریزها و شکنجه ­ها و ستم­ های حاکمان جور به خیال دیدن روی او و برپایی دولت کریمة او، تحمل کرده ­اند و قرن هاست، صورت بر زمین می سایند تا صدای "سم ضربه اسب او" را که استوار می­کوبد و می­ آید تا وعده­های شیرین الهی را تحقق بخشد، بشنوند.

این ساحت قدسی اگر مورد درازدستی های بیگانه یا نادانی مشکوک قرار گیرد، دل دردمند شیعه تاب نمی­آورد  و نسبت به این گناه و سستی کلام با سلاح عقل پای به میدان می نهد.

وی هدف این جریان های کاذب را، تحویل و تقلیل «مسئله سیاسی» به «مسئله دینی» دانسته و هشدار می دهد: دامان چالش سیاسی را گرفتن و آن را کشان­کشان به گسترة دینی و فرهنگی آوردن، بحرانی ژرف و صعب ­العبور را آبستن خواهد بود که هیچ­یک از جناح­های سیاسی را یارای خروج از آن و مهار آن نیست.

متن کامل این یادداشت را اینجا و یا در ستون "انتخاب سوم" خوانید.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
فرهاد
|
GERMANY
|
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
0
7
شنونده باید عاقل باشد. وقتی چنین باصطلاح معجزاتی برای خود رسول اکرم و ائمه اتفاق نیفتاده، چطور می شود برای ایشان اتفاق افتاده باشد؟
کسانی که این حرف ها را می زنند، قصد استحمار مردم را دارند، مردمی که پای وضع و خطابه های چنین آدم هایی می نشینند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
0
1
موضوع چیست؟ لطفا اول بگویید موضوع چیست تا ما بعدا نقد شما را بخوانیم.
پاسخ ها
rajab
| CANADA |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
baba to kheily as jaryan party baradar!!!!!!tamame donya darand ma ro bekhatere in sokhanane goharbar maskhareh mikonand!!!!khodeto be roz kon
نظرات بینندگان