arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۹ - ۲۱ آذر ۱۳۹۴

اختلال در پرواز هواپیماها در چین، بر اثر یخبندان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بارش برف سنگین در شمال غرب چین باعث اختلال در پرواز هواپیماها و سرگردانی صدها مسافر و بسته شدن مدارس و آموزشگاه ها شده است.

به گزارش ایرنا، سنگین ترین بخش از این برف در منطقه خودمختار و مسلمان نشین «سین کیانگ» در شمال غرب چین و در شهر «ارومچی» مرکز منطقه باریده است.

سازمان هواشناسی چین گزارش کرد که تیم های کمک رسانی به مناطق مختلف منطقه سردسیر استان «سین کیانگ» اعزام شده اند تا به کسانی که در راه ها گرفتار برف و بوران شده اند، کمک کنند.

همزمان اداره آموزش و پرورش محلی با انتشار بیانیه ای مدارس این منطقه و شهر ارومچی را تعطیل اعلام کرده است.

تازه ترین خبرهای تلویزیون مرکزی چین هم حاکی است که دهها پرواز ورودی و خروجی به فرودگاه شهر ارومچی مرکز منطقه لغو شده و هزاران مسافر در فرودگاه ها سرگردان هستند.

بارش برف تا امروز - شنبه - دست کم دو بار باعث بسته شدن مسیرهایی شد که به فرودگاه این شهر منتهی می شود و ماموران امدادی همچنان در حال پاکسازی معابر و مسیرهای منتهی به فرودگاه هستند.

بارش برف سنگین که اکنون به حدود نیم متر نزدیک شده است از روز گذشته - پنجشنبه - در این منطقه آغاز شد که علت آن ورود یک جبهه هوای سرد به استان «سین کیانگ» بوده است.

فقط در شهر «ارومچی» مرکز این منطقه نزدیک به 10 هزار نفر و یکهزار و 500 خودرو برف روب در حال پاک کردن سطح خیابانها هستند.

پیش بینی می شود بارش برف تا پایان وقت امروز در این منطقه پایان یافته و به دنبال آن مسیرهای بزرگراهی و هوایی به ارومچی باز شود.

بارش برف سنگین در شمال غرب چین در شرایطی است که در شهر پکن پایتخت چین بار دیگر از جمعه شب آلاینده های هوا افزایش یافته و به مردم توصیه شده است با استفاده از ماسک به خیابان ها و مراکز عمومی بروند.

این سومین بار در زمستان امسال است که هوای این شهر با 21 میلیون نفر جمعیت آلوده می شود و بار دوم آن با اعلام هشدار قرمز و تعطیلی سه روزه تمامی مدارس پایتخت در هفته ای که گذشت همراه بود.
نظرات بینندگان