arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۲۶۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۲ - ۲۱ آذر ۱۳۹۴

پیش‌بینی آینده رابطه تجاری ایران و آمریکا/ این دو کشور چه‌ها با هم مبادله خواهند کرد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اقتصادنیوز در گفت و گو با عضو اتاق ایران نوشت: آمریکا با بازار ایران به دنبال تحت شعاع قرار دادن بازارهای دیگر همچون عراق، افغانستان و بازار کشورهای خاورمیانه است.

حمید حسینی درباره آینده رابطه تجاری ایران و عراق گفت: قطعاً آمریکا به عنوان یک کشور با تولیدات تکنولوژی پیشرفته می‌تواند در صنایع مختلف در بازار ایران حضور داشته باشد. به طور مثال در صنعت هوایی، مخابرات، خودروسازی و تجهیزات صنعت نفت به کالاهای صنعتی آمریکا نیاز است که در زمان تحریم‌ها نیز برخی از تجهیزات حساس صنعت نفت از آمریکا تامین شد.

وی ادامه داد:آمریکا در صنعت مخابرات، تکنولوژی ارتباط جمعی و سیستم‌های کاربردی همچون لپ‌تاپ نیز جایگاه قابل توجهی داشته و در حال حاضر محصولات این کشور به ایران وارد می‌شود و با توجه به اینکه در آینده به دنبال افزایش بازارهای صادراتی خود هستیم، پیش‌بینی می‌شود حجم واردات کالای غیرمصرفی از آمریکا به ایران افزایش یابد.

این عضو اتاق ایران تصریح کرد: بعد از 30 سال قطع ارتباط با آمریکا و گذشته‌ای که آمریکا از خود نشان داده است، ایران حق دارد که نسبت به آمریکا بد‌بین باشد و این اجازه به آنها داده نشود تا به راحتی به بازار ایران وارد شوند، اما در مجموع نباید نسبت به این سیاست اتخاذ شده دل‌نگران بود و از سوی دیگر با افزایش آمادگی و بررسی بیشتر، شرکا از سوی ایران انتخاب شوند، به طور قطع آمریکا بازار ایران را تنها محدود به ایران نمی‌بیند و با بازار ایران به دنبال تحت شعاع قرار دادن بازارهای دیگر همچون عراق، افغانستان و بازار کشورهای خاورمیانه هستند.

حسینی با بیان اینکه بعضی مواقع بد نیست ایران نسبت به رفتارهای غلط گذشته و موضع‌گیری‌های فعلی آمریکا نارضایتی و رفتار مناسبی از خود بروز دهد، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با توجه به اینکه ایران مدعی امنیت و ثبات بسیار بالا در منطقه است، اعلام ترس نسبت به حضور یک کشور خیلی خوب نیست و این موضوع نیز از سوی برخی افراد نسبت به انجام مذاکرات اعلام می‌شد اما با حضور یک تیم حرفه‌ای از ایران توانست دستاورد مهمی را برای کشور به ارمغان بیاورد.

نظرات بینندگان