arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۲۱ آذر ۱۳۹۴

هشدار امنیتی ناشی از 50 هزار هوادار داعش در مالزی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 یک مقام ارشد مالزی روز شنبه هشدار داد تهدیدات ناشی از افراط گرایان را در این کشور نباید نادیده گرفت، چون گروه تکفیری داعش دستکم 50 هزار هوادار در این کشور جنوب شرق آسیا دارد.

'لیو تیونگ لای' وزیر حمل و نقل مالزی با تاکید بر نفوذ تفکرات گروه تکفیری داعش در میان مالزیایی ها، آن را 'تهدید واقعی' دانست که نمی توان نادیده گرفت.

وی طی سخنانی درهمایش تهدید و امنیت ملی، با استناد به برخی گزارش های ویژه پلیس، گفت که گروه تکفیری داعش دستکم 50 هزار هوادار و حامی در مالزی دارد.

هشدار در مورد نفوذ تفکرات داعش در مالزی در حالی انجام می شود که روزنامه 'استریت تایمز' سنگاپور نیز امروز نسبت به افزایش سلفی گری در مالزی و نفوذ و رخنه آن در لایه های سیاسی این کشور هشدار داد .

این روزنامه نوشت با توجه به افزایش علمای سلفی در حزب مالایی تباران متحد (حزب حاکم مالزی)، سلفی گری در این کشور مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

وزیر حمل و نقل مالزی نیز به نوشته روزنامه استار، معتقد است 'اگر تنها یک درصد ازاین افراد (از 50 هزار نفر) افراطی باشند، مالزی دچار مشکل می شود.

در همین حال تحقیق شرکت مشاوره امنیتی موسسه آمریکایی 'سوفان گروپ' مستقر در نیویورک اعلام کرد که برخی شهروندان مالزی با تصور اینکه بعد از پیوستن به گروه تروریستی داعش مسلمان بهتری می شوند، تلاش کرده اند به این گروه تکفیری بپیوندند.

بررسی این موسسه نشان می دهد از 600 تروریستی که از جنوب شرق آسیا به گروه تکفیری داعش پیوسته اند دستکم 100 نفر از مالزی بوده اند.

براساس این آمار شمار تروریست های خارجی داعش در جهان از 12 هزار نفر در سال 2014 میلادی به 29 تا 31 هزار نفر در حال حاضر افزایش یافته است.

گروه تروریستی داعش از سال 2014 تاکنون ویدئوهایی را برای جذب شهروندان مالزی در فضای مجازی قرار داده و در برخی از این پیام ها از شهروندان مالزی و اندونزی خواسته می شود با خانواده به سوریه بروند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان