arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۱ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴

جزییات قتل دختر جوان توسط کیف قاپ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
زن جواني كه براي جلوگيري از سرقت كيف دستي‌اش با يك سارق خياباني درگير شده بود با سر به زمين خورد و درگذشت. رسيدگي به اين پرونده در تاريخ ششم آبان‌ماه از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي ١١٠ با اطلاع كلانتري ١٤٠ باغ فيض واقع در خيابان آيت‌الله كاشاني آغاز شد.
 
پرونده مقدماتي با موضوع قتل عمـد و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسراي ناحيه ٢٧ تهران، پرونده جهت رسيدگي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. براي بررسي حادثه قاضي ويژه قتل و تيم بررسي صحنه قتل اداره دهم پليس آگاهي در محل حاضر شدند و تحقيقات‌شان به آنجا رسيد كه مقتوله فرناز. ج (٢٩ ساله) با خودرو شخصي ٢٠٦ خود از پاركينگ محل سكونتش خارج شده و در حالي كه كيف دستي‌اش در صندلي عقب خودرو قرار داشته از ماشين پياده شده است؛ در اين هنگام جواني حدودا ٣٠ ساله كيف دستي مقتوله را روي صندلي عقب خودرو ٢٠٦ سرقت مي‌كند و به قصد فرار سوار يك دستگاه خودرو پرايد نوك‌مدادي مي‌شود.
 
شاهدان صحنه مي‌گويند كه مقتوله با مشاهده صحنه سرقت كيف دستي‌اش، از پنجره خودروي پرايد سارق آويزان شده و سارق شروع به حركت كرده كه پس از طي مسافتي حدودا ٤٠٠ تا  ٥٠٠ متر در حالي كه سرعت خودرو بيشتر شده بود به سمت بلوك‌هاي سيماني كنار جاده حركت مي‌كند. مقتوله ميان بلوك‌هاي سيماني و خودرو قرار گرفته و بعد از جدا شدنش از خودرو با سر به زمين برخورد كرده و جمجمه‌اش شكسته و فوت كرده است.
 
كارآگاهان با استفاده از اطلاعات به دست آمده به وسيله شاهدان صحنه، همسايگان و دوربين‌هاي مداربسته محل وقوع جنايت، موفق به شناسايي پلاك خودرو پرايد نوك‌مدادي شدند. آخرين مالك خودرو (روزبه. غ) نام دارد كه از مجرمان سابقه‌دار پليس آگاهي است و بارها به اتهام ارتكاب جرايم مختلف از جمله سرقت و همچنين آزار و اذيت جنسي دستگير و روانه زندان شده است. بعد از حادثه متهم از محل سكونتش متواري شده و هيچ‌گونه اطلاعات جديدي در خصوص مخفيگاه جديد متهم وجود نداشت. چندي پيش طرح دستگيري سارقان حرفه‌اي از سوي پليس آگاهي تهران بزرگ اجرا شد و در يكي از عمليات‌ها، كارآگاهان پايگاه ششم پليس آگاهي موفق به دستگيري گروهي از سارقان حرفه‌اي در زمينه كيف قاپي شدند. با انتقال اين گروه از سارقان حرفه‌اي به پايگاه ششم آگاهي و بررسي سوابق آنها، كارآگاهان متوجه شدند كه دستور دستگيري يكي از متهمان توسط اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ در سيستم جامع پليس ثبت شده است. با انتقال اين متهم به اداره دهم آگاهي مشخص شد كه وي همان «روزبه. غ»، متهم تحت تعقيب اداره دهم ويژه قتل است كه پس از ارتكاب جنايت در خيابان آيت‌الله كاشاني از محل سكونتش متواري شده و طي اين مدت در مخفيگاه‌هاي مجرمان و سارقان حرفه‌اي و سابقه‌دار بوده است.
 
سرهنگ كارآگاه آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: متهم اعتياد شديدي به مصرف موادمخدر از نوع شيشه دارد و مدعي شده كه پيش از زمان سرقت منجر به جنايت نيز، مصرف شيشه داشته است. با توجه به اعتراف صريح متهم به ارتكاب جنايت و شناسايي دقيق از سوي تعدادي از شاهدان صحنه، قرار بازداشت موقت از سوي مقام محترم قضايي صادر و متهم جهت انجام تحقيقات در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.
منبع: روزنامه اعتماد

نظرات بینندگان