arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۶ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴

دریادار سیاری: برگزاری رزمایش امداد و نجات نیروی دریایی ایران و چین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نیروی دریایی ارتش، گفت: در بحث انجام رزمایش‌های امداد و نجات و در سطح تاکتیکی و عملیاتی به تبادل نظر مشترکی در این خصوص رسیدیم.

امیردریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش  عصر امروز یکشنبه در حاشیه دیدار با دستیار فرمانده ستاد نیروی دریایی ارتش چین، در جمع خبرنگاران با اشاره به مباحث مطرح شده در این دیدار اظهار داشت: در این ملاقات در خصوص مباحث مختلفی همچون جابجایی استاد دانشجو گفت‌وگو همچنین در بحث فنی نیز به تعمیر و نگهداری، بازسازی شناورهای سطحی و زیرسطحی تبادل نظر داشتیم همچنین در خصوص رزمایش‌های امداد و نجات و تاکتیکی و عملیاتی بحث و تبادل نظر کردیم.

وی افزود: یکی دیگر از مباحثی که مورد بحث قرار گرفت در خصوص بازدید از بنادر یکدیگر بود که به مباحث خوبی رسیدیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که مورد توجه هر دو طرف قرار گرفت بحث مقابله با دزدی دریایی بود که در یان دیدار هماهنگی‌های لازم در خصوص مقابله با دزدی دریایی در خلیج عدن مورد بحث قرار گرفت.

امیر سیاری افزود: ما می‌توانیم با کشور چین هماهنگی و ارتباطات لازم را در عرصه دریایی داشته باشیم و برنامه‌های مربوط به فی‌مابین مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین در خصوص تبادلات بین دو نیرو گفت: هرگونه تبادلاتی که قرار باشد صورت گیرد باید به تایید ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و ارتش چین از سوی جمهوری خلق چین قرار گیرد.

همچنین وان داز هانگ دستیار فرمانده ستاد نیروی دریایی چین با اشاره به تعاملات دو کشور گفت: این اولین باری است که یک هیئت آموزشی نظامی چینی به ایران سفر کرده و معتقدم آغاز بسیار خوبی است. نیروی دریایی دو کشور دارای نقاط مشترکی هستند و همکاری های خوبی نیز بین دو طرف صورت گرفته است.

دستیار فرمانده ستاد نیروی دریایی چین ادامه داد: برخی تعاملات ما شامل دیدار هیئت‌های عالیرتبه دو کشور و همچنین رزمایش ناوگان‌هاست.

وی گفت: همه کارهایی که انجام می‌شود باید طبق یک روال و با تعامل دو کشور صورت گیرد.

امیر سیاری در پایان گفت: مواردی را که در سفر هیئت نظامی ایرانی به چین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت را یکی بار دیگر در این دیدرا مورد بررسی قرار دادیم.
منبع: تسنیم
برچسب ها: دریادار ، ارتش ، ستاد ، فرمانده
نظرات بینندگان