arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۵۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴

تلفات آنفلوآنزای نوع A در همدان/بستری شدن ۳۰ بیمار در بیمارستان‌

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: تاکنون ۳ نفر در اثر ابتلا به آنفولانزا نوع A در استان همدان فوت شدند و اکنون نیز ۳۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری و تحت درمان هستند.

حبیب‌الله موسوی‌بهار در گفت‌وگویی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع آنفولانزا در استان همدان گفت: موج نخست شیوع آنفولانزا در سطح استان همدان رو به اتمام است و ممکن است موج‌های دیگری در بیمارانی که دچار آنفولانزای خفیف شدند و حال آنها بهتر شده، دوباره بروز کند.

او افزود: تاکنون 3 نفر در استان همدان به دلیل ابتلا به آنفولانزای نوع A فوت کرده‌اند که آخرین تاریخ ثبت فوت بیمار بر اثر این ویروس در 18 آذرماه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه 30 نفر بیمار مبتلا به ویروس آنفولانزا در بیمارستان‌های استان همدان بستری هستند و تحت درمان قرار دارند، گفت: 30 تخت ایزوله تنفسی در بیمارستان‌های استان همدان برای بستری و ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به آنفولانزا پیش‌بینی شده است.

او تأکید کرد: استان همدان از نظر پوشش درمانی و بهداشتی، مرکزیت غرب کشور را برعهده دارد و پذیرش تمام بیماران مبتلا به آنفولانزا در استان انجام می‌شود و ضرورتی به اعزام به تهران وجود ندارد.

موسوی‌بهار عنوان کرد: تنها یک مورد اعزام بیمار مبتلا به آنفولانزا به تهران انجام شد که البته این اعزام به درخواست و رضایت خانواده بیمار انجام شده است.

او با اشاره به اینکه آنفولانزا منطقه وسیعی از جهان را در برگرفته است، گفت: امسال شیوع بیماری آنفولانزا در کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله پاکستان، افغانستان، هندوستان و ایران گزارش شده است و سازمان جهانی بهداشت در حال پیگیری موضوع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تأکید کرد: ویروس آنفولانزا در استان همدان نیز مشاهده شده است و بیمارات تحت مراقبت و درمان هستند و البته میزان شیوع در استان نسبت به کشور در سطح متوسط پایین قرار دارد و شیوع بالایی ندارد.

او افزود: ویروس آنفولانزا یک ژن است که قدرت تغییر ژنتیکی بالایی دارد و امسال نوع 1N1H آن شایع شده است.

موسوی‌بهار گفت: ویروس آنفولانزا چون تغییر ژنتیکی پیدا کرده است قابل سرایت به افراد است و کانون اصلی آنفولانزا همان انسان است و این نوع ویروس مقداری بیماری‌زا و عفونت‌زا تر شده است.

او گفت: این بیماری مسری در تجمع‌های انسانی از سرایت بالاتری برخوردار می‌شود و از راه‌های تنفسی از جمله بینی، دهان و گلو به ریه می‌رسد و از راه هوا منتقل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه سرما و گرما میزان دوام ویروس آنفولانزا را کاهش می‌دهد، افزود: راه اساسی کنترل این بیماری رعایت بهداشت فردی و عمومی است.

او تأکید کرد: افراد به شدت باید از دست دادن و رو بوسی کردن با بیماران مبتلا به آنفولانزا خودداری کنند و هنگام عطسه زدن در محیط بسته حتما جلو دماغ و دهن خود را با دستمال بگیرند و دستمال استفاده شده را در سطل زباله سرپوشیده قرار دهند.
منبع: تسنیم
برچسب ها: ژنتیک ، آنفلوانزا ، ریه ، تجمع
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
0
0
بعد وزیر بهداشت میگن وضعیت سفیده و جای نگرانی نیس! به جای این حرفا مراقب باشید تا شیوع پیدا نکنه!
نظرات بینندگان