arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

غروي: دولتمردان اقداماتي انجام مي‌دهند كه رهبري در كار انجام شده قرار مي‌گيرند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ولایت پذیری تمجید از رهبری نیست بلکه باید در چهارچوبی که قانون برای ما مشخص کرده به وظایف خود عمل کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ولایت پذیری تمجید از رهبری نیست بلکه باید در چهارچوبی که قانون برای ما مشخص کرده به وظایف خود عمل کنیم.

حجت الاسلام محمد غروی در پاسخ به این که چگونه مسئولین می توانند برای جامعه الگوی ولایت پذیری باشند؟ گفت: آنچه که از مسئولان انتظار است این است که در چهارچوب قانون و وظایفی که به آنها محول شده و سیاست های کلی نظام که مورد تایید مقام معظم رهبری است حرکت کنند.

وی ادامه داد: این مسئله مورد انتظار مردم از مسئولین است. طبعا دولت نیز باید به دور از حواشی و خدایی نکرده اغراض سیاسی و شخصی در این مسیر حرکت کند و نباید وظیفه ای که محول شده مغفول واقع شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مثلا اگر به کسی مسئولیتی محول شد باید در چهارچوب وظایف و با توجه به حساسیت شرایط نظام، به آن عمل شود و نباید مسئول بالاتر دست او را در زمینه وظایف محوله ببندد. مثلا اگر وزیری نمی تواند با معاونی کار کند، چنانچه رییس جمهور نسبت به آن معاون آنقدر حساسیت داشته باشد که به وزیر بگوید یا این معاون را بپذیر و الا باید استعفا بدهی، قابل قبول و متعارف نیست. این مسئله مانند این است که به خاطر شاخه ای تنه ی درخت را قطع کنیم. این نحو برخورد باعث بداخلاقی و بدآموزی می شود.

غروی با بیان اینکه «در کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران دستگاه هایی هستند که وظیفه نظارتی دارند» گفت: باید راه را برای این دستگاه ها باز کرد تا وظیفه نظارتی خود را به نحو احسن انجام دهند ولی اگر بنا باشد نسبت به این دستگاه ها حساسیت داشته و این گونه عنوان کنیم که این دستگاه ها مخالف ما کار انجام می دهند و یا نیت تضعیف دولت را دارند و زمینه را برای کار این دستگاه ها فراهم نکنیم، سنگ روی سنگ بند نمی شود.

وی ادامه داد: نکته سوم این است که در برخی مسایل و جابجایی های مهم، دولت مردان باید با رهبری مشورت کنند. اما متاسفانه گاهی اوقات شاهد هستیم که این چنین عمل نمی شود و به بهانه های مختلف اقداماتی انجام می شود که رهبری در کار انجام شده قرار می گیرند. گاهی ممکن است رهبری چشم پوشی کنند ولی در پاره ای که احساس کنند موجب تضعیف نظام می شود ایشان ورود پیدا می کنند. مانند موضوع استعفای وزیر اطلاعات که سبب شود رسانه های بیگانه و دشمنان این گونه سم پاشی کرده که فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع مردم فارس در این جهت بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ولایت پذیری این نیست که مسئولین هر کاری انجام می دهند قبلش از آقا اجازه بگیرند. بلکه مسئولین باید در چهارچوب سیاست های کلی نظام که توسط رهبری اعلام می شود حرکت کنند.

وی ادامه داد: ولایت پذیری تعریف و تمجید از رهبری نیست بلکه باید در چهارچوبی که قانون برای ما مشخص کرده به وظایف خود عمل کنیم.

غروی با بیان اینکه «خود مسئولین بهتر می دانند که چقدر ولایت پذیراند» گفت: مردم نیز خوب می توانند درک کنند که کدام یک از مسئولین ولایت پذیر اند. ولی به جرات می توان گفت که کلیت مسئولین نظام ولایت پذیر اند و در این مسیر حرکت می کنند.

غروی در خصوص پیروی چهره ها و احزاب سیاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: اولا نظامی که در آن نقد و اختلاف سلیقه نباشد زنده نیست. باید انتقاد در جامعه باشد ولی نباید طرف نقد را تخریب کرد. باید در کنار نقاط منفی نقاط مثبت را نیز دید و تلاش نکرد که فرد مقابل تضعیف شود.

+خبرآنلاين

نظرات بینندگان