arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۶۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

دبیر کل بانک مرکزی: برخی از روزنامه ها برای بالا رفتن فروش به ضرر مردم کار می کنند

دبیر کل بانک مرکزی در ادامه تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، امیدواریم تا دو روز آینده قیمت سکه مطابق با قیمت‌های جهانی شود و با مدیریتی که بانک مرکزی در بحث فروش شمش 5/12 کیلویی برای تامین نیاز صنایع و بازار داشته است، توانستیم تقاضای بازار و مردم را پاسخگو باشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمود احمدی، دبیرکل بانک مرکزی  اظهار داشت: متاسفانه در این چند وقت اخیر تحلیل های نادرست برخی از رسانه ها به این موضوع(افزایش قیمت سکه) دامن زد. توقع ما این است که تمام جراید واصحاب رسانه کمک کنند تا به سمت ثبات بازار سکه وطلا پیش برویم و این کار را خواهیم کرد. امیدواریم همراهی رسانه ها بیشتر شود تا بتوانیم از اموال مردم حفظ و حراست کنیم. این طور نباشد که برخی از روزنامه ها برای بالا رفتن فروش و تیراژ به ضرر مردم و منافع ملی عمل کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دبیر کل بانک مرکزی در ادامه تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، امیدواریم تا دو روز آینده قیمت سکه مطابق با قیمت‌های جهانی شود و با مدیریتی که بانک مرکزی در بحث فروش شمش 5/12 کیلویی برای تامین نیاز صنایع و بازار داشته است، توانستیم تقاضای بازار و مردم را پاسخگو باشیم.

احمدی در پاسخ به سوالی درباره این که "برخی ها عنوان می کنند؛ بانک مرکزی ذخایر سکه و طلا را وارد بازار می کند و این کار باعث خروج شمش طلا و سکه از کشور می شود،" گفت: این استدلال صحت ندارد زیرا بانک مرکزی قیمت ها را طوری مدیریت می کند که نه تفاوت قیمت در بازار داخلی آنقدر بالاتر از قیمت جهانی شود که زمینه قاچاق ورود طلا را فراهم کند که تبعات خود را دارد و باعث خروج ذخایر ارزی ما خواهد شد و نه به گونه ای که ارزان باشد که این بازار برای صادرات غیر مجاز طلا فراهم شود.

وی افزود: بانک مرکزی به نوعی بازار را مدیریت می کند تا قیمت‌های داخلی از بازار جهانی تبعیت کند. در حال حاضر ممکن است ورود طلا را با توجه به تفاوت قیمت سکه به کشور داشته باشیم اما خروج طلا و سکه از کشور را به طور یقین نخواهیم داشت.
نظرات بینندگان