arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۶۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۳ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴

شهادت پسر و همسر رهبر شیعیان نیجریه/ رایزنی ظریف با همتای نیجریایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 یک مقام عالی رتبه کشوری در گفتگوی اختصاصی با ابنا اظهار داشت: ساعت 10 صبح امروز (به وقت تهران) پس از اطلاع از حادثه خونین زاریا با حجت‌الاسلام والمسلمین «ابرهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه، تماس گرفتم.

وی افزود: در این تماس تلفنی، آقای زکزکی گفتند که هم اکنون نظامیان ارتش نیجریه درحال هدف گیری منزلم با خمپاره هستند و این حملات در حال شدت گرفتن است.

این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد: شیخ زکزاکی گفت که هشت نفر شب گذشته و از صبح امروز تا کنون (ساعت 10 صبح بوقت تهران) حدود 40 نفر شهید شده‌اند.

وی که با خبرنگار ابنا گفتگو می‌کرد، ضمن ابراز بی اطلاعی از وضعیت کنونی این روحانی برجسته شیعه، خاطرنشان ساخت: پس از آن تماس، با سایر اعضای ایشان نیز تماس گرفتم که تا به این لحظه هیچکس پاسخگو نبوده است.

این مقام عالی‌رتبه کشوری گفت: همچنین اخباری از نیجریه مبنی بر شهادت «علی زکزاکی» فرزند و «زینت ابرهیم» همسرش به گوش می‌رسد.

وی از آغاز رایزنی‌های دیپلماتیک ایران برای خاتمه به این حادثه خونین خبر داد و اظهار داشت: دکتر «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان با همتای نیجریایی خود تماس تلفنی برقرار کرده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
0
26
لعنت بر آل سعود
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
0
1
مرگ بر آل سعود و حاميان امريكايي آنها و جناينكاران نيجريه
نظرات بینندگان