arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۷۲۱
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۵ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴

ارسال گزارش فرارهای مالیاتی به وزارت اطلاعات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نوذر شفیعی نماینده مردم ممسنی و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از جلسه کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه، اقدام ارتش نیجریه در کشتار وحشیانه شیعیان این کشور محکوم و از وزارت امور خارجه خواسته شد سریعاً با احضار سفیر نیجریه در ایران مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران را ابراز کند.
 
 وی همچنین از حضور عسگری رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در نشست امروز کمیسیون امنیت ملی خبر داد و گفت: عسگری در این جلسه درباره تأثیر افزایش پایه‌های مالیاتی بر امنیت ملی کشور توضیحاتی ارائه کرد.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی در این جلسه با اشاره به توصیه حضرت امیر (ع) به مالک اشتر درباره ضرورت رعایت حال مالیات‌دهندگان گفت که متأسفانه اخیراً پایه‌های مالیاتی افزایش یافته و این مهم فشار سنگینی را بر مردم (مالیات‌دهندگان) وارد کرده است، خصوصاً اینکه احساس می‌شود در اخذ مالیات، برخورد عادلانه‌ای صورت نمی‌گیرد، از عده‌ای مالیات زیاد گرفته می‌شود و عده‌ای نیز از پرداخت مالیات فرار می‌کنند و هیچ اقدامی درباره آنها صورت نمی‌گیرد.
 
وی همچنین تصریح کرد: در ادامه این نشست، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در پاسخ به سؤالات مطروحه اعلام کرد که در سال 92 حدود 37 درصد از مشاغل از مالیات معاف بودند، 34 درصد مشاغل زیر 500 هزار تومان، 8/9 درصد بین 500 تا یک میلیون تومان، 7/7 درصد بین یک تا 2 میلیون تومان، 7/3 درصد بین 2 تا سه میلیون تومان، 1/3 درصد بین 3 تا 5 میلیون تومان، 2/2 درصد بین 5 تا 10 میلیون، یک درصد هم بین 10 تا 50 میلیون تومان، کمتر از نیم درصد بالای 50 میلیون تومان مالیات پرداخت کرده‌اند.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از این گفت‌وگو تأکید کرد: عسگری گفت که افراد بسیاری هستند که باید از آنها مالیات گرفته شود، اما متأسفانه آنها در سایه رانت‌های موجود از مالیات فرار می‌کنند و فریاد ما هم به جایی نمی‌رسد، به همین دلیل سعی کردیم وزارت اطلاعات را در جریان موضوع قرار دهیم، از کجا دیده‌اید یک شرکت در حدود 350 بانک و مؤسسه حساب داشته باشد؟ این همه حساب برای چیست؟ برای آن است که فعالیت آنها و عملیات مالی آنها نامشخص باشد٬ اکنون در حال تهیه طرح جامع مالیاتی هستیم، اگر چنین طرحی تهیه و امال شود احتمال انحراف مالیاتی به پایین‌ترین حد ممکن کاهش می‌یابد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان