arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۸۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۵ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

واکنش امام (ره) به ادعای "صهیونیست بودن امام موسی صدر" توسط حمید روحانی چه بود؟

«من در نجف رفتم و به امام گفتم که آقاي روحاني، امام موسي صدر را صهيونيست مي داند. امام با شنيدن اين حرف بسيار ناراحت شد و چندين بار بر زانويش زد و شب هم هنگامي که داشت نماز جماعت مي خواند، در نماز شک کرد».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 آقاي صادق طباطبايي در خاطرات خود که از سوي مؤسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام منتشر شده است، مي گويد که «من در نجف رفتم و به امام گفتم که آقاي روحاني، امام موسي صدر را صهيونيست مي داند. امام با شنيدن اين حرف بسيار ناراحت شد و چندين بار بر زانويش زد و شب هم هنگامي که داشت نماز جماعت مي خواند، در نماز شک کرد».

اما،
سيدحميد روحاني، تاريخ نگار و رئيس بنياد تاريخ پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي ايران در مصاحبه اي رسانه اي مي گويد: اينها نمونه هايي است که در خاطراتي که منتشر مي شود وجود دارد و خيانتي است به امام و تاريخ.
از اين نمونه ها هم زياد داريم. حالا آقاي صادق طباطبايي فکر مي کرده است که من را زير سؤال مي برد اما در حقيقت، امام را زير سؤال برده است. من اگر در مورد امام موسي صدر چنين ديدي داشته باشم که البته نعوذبالله هرگز چنين نبوده است، مشکلي براي من ايجاد نمي شود ... اما اينجا امام زير سؤال رفته است که چنين آدمي در کنار او بوده است و امام فقط به زانوي خودش زده است.
امام اصلاً اهل اين حرفها نبود و اگر چنين اتفاقي افتاده بود و آقاي طباطبايي چنين مطلبي را به ايشان اطلاع داده بود، امام بي درنگ من را مي خواست و در دهانم مي زد و مي گفت برو ديگر اين طرفها پيدايت نشود، ديگر هم حق نداري پايت را در خانه من بگذاري. حرکاتي چون به زانو زدن و غصه خوردن با روش امام نمي خواند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۳
حسن از قم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
1
7
این که چیزی نیست در همین کتاب نهضت امام خمینی جلد دوم که در زمان خضرت امام به چاپ رسید آقای روحانی فعالیت های امام موسی صدر در ابنان وشهید سید با قر صدر در نخف را دو کمر بند امنیتی اسرائیل در منطقه معرفی می کند حتی به شهید چمران به خاطر حمایت از امام صدر لقب عمیل می دهد و مرحوم آقای خویی را ارتجاع نجف خطا ب می نماید
سلامی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
0
2
هتاکی به بزرگان شیوهای ناپسند است که متاسفانه آقای روحانی از سالها پیش این شیوه ی غیر انسانی را در پیش گرفته به نظر من هدفش فقط جلب توجه دیگران است و تاریخ نگاری به این شیوه مطرود اهل علم ونظر است
ناشناس
|
GERMANY
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
3
0
شما از تخریب حمید روحانی چه سودی می برید آخه؟
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۷
0
2
بسیاری از بزرگان حوزه از جمله مرحوم آیت الله احمدی میانجی از این حرکت ناپسند وی خون دل می خوردند
نظرات بینندگان