arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۸۶۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴
اشرف بروجردی:

حضور زنان در دانشگاه‌ها برای دولت‌قبل خطر بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اجتماعی اسبق وزارت کشور گفت: دولت نهم و دهم افزایش حضور زنان در دانشگاه‌ها را خطر تلقی می‌کرد.

اشرف بروجردی در مراسم رونمایی کتاب گزارش وضعیت اجتماعی زنان در ایران در سال‌های 80 و 90 گفت: در دوره اصلاحات شورای اجتماعی کشور تشکیل شد که در آن به مسایل اجتماعی می‌پرداختیم اما متاسفانه مسایل اجتماعی در دولت نهم و دهم مغفول ماند.

وی ادامه داد: امروز بار دیگر مسوولان ما به مسایل اجتماعی حساس شده‌اند که نتیجه آن به تصویب شکل‌گیری سازمان امور اجتماعی منتهی شده، در حالی‌که مسایل اجتماعی مسایل جمعی هستند و تا نگاهی مشترک درباره آنها میان آحاد جامعه شکل نگیرد این  مسایل حل نمی‌شود.

بروجردی با اشاره به اینکه مسایل زنان نیز دچار چنین وضعیتی هستند، اظهار کرد: از یک طرف نگاهی وجود دارد که زن را در خدمت دیگران می‌بیند و از طرف دیگر نگاه دیگری است که زنان را موجودات بدتر از دیگران می‌شمارد که هر دو این نگاه‌ها می‌توانند آسیب‌زا باشد.

معاون پژوهشکده علوم انسانی تصریح کرد: جایگاه زنان در روابط اجتماعی و تعیین منزلت و موقعیت آنها در جامعه باید مورد بررسی قرار بگیرد تا بتوانیم به شناخت خوبی از وضعیت اجتماعی زنان برسیم.

وی با بیان اینکه در سال 82 میزان زنان ورودی به دانشگاه‌ها 68 درصد بود اظهار کرد: دولت بعد از اصلاحات این مساله را یک مخاطره تلقی کرد و نتیجه آن شد که در دو سال آخر دولت‌دهم این عدد به 53 درصد رسید.

اشرف بروجردی افزود: ما در شورای اجتماعی کشور در دوره اصلاحات بحث شکل‌گیری خانه‌های امن را در شورای اجتماعی مصوب کردیم تا زنانی که در خانه مورد خشونت قرار گرفتند پناهگاهی داشته باشند اما ناگهان این مصوبه با موج مخالفت روبرو شد که اگر زنی هوس کند خانه را ترک کند و به خانه امن برود ناشزه تلقی می‌شود و می‌توان علیه دولت اقامه دعوا کرد، بنابراین شاهدیم اختلاف دیدگاه‌ها چه تاثیراتی داشته است.

وی در پایان اشاره کرد: یکی از راه‌های حل مشکلات و مسایل زنان حضور زنان در عرصه قانون‌گذاری  و اجرا است که می‌تواند چشم‌اندازی برای رسیدن زنان به بالندی را ترسیم کنند.
منبع: ایلنا
برچسب ها: ورودی ، هوس ، مصوب
نظرات بینندگان