arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۴

داماد آیت الله مهدوی کنی در انتخابات مجلس ثبت نام کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
ابراهیم انصاریان که داماد آیت‌الله مهدوی کنی رئیس سابق مجلس خبرگان رهبری است از حوزه انتخابیه تهران کاندیدا شده است.
 
وی در جمع خبرنگاران و درباره ضرورت حضور خود در انتخابات اظهار داشت: برای شرکت در انتخابات احساس خود فرد مهم است که احساس می‌کند می‌تواند در مجلس موثر و کارآیی داشته باشد و به قانونگذاری و نظارت در مجلس کمک کند؛ دوم اینکه وضعیتی که در کشور است که همه در انتخابات شرکت کنند و احساس کنند که این کاری که انجام می‌شود در واقع ثبت‌نام برای همه است.
 
انصاریان همچنین گفت: به لحاظ شرعی برای کسانی که می‌خواهند در این عرصه فعالیت کنند تکلیف وجود دارد. لذا باید بیایند و در انتخابات شرکت کنند.
 
داماد آیت‌الله مهدوی کنی در پاسخ به این سوال که آیا در لیست خاصی شرکت می‌کنید یا مستقل وارد می‌شوید، گفت: در بحث اصولگرایی لیستی بسته نشده و باید ثبت‌نام‌ها انجام شود چرا که باید صلاحیت‌ها تایید و سپس لیست‌ها بسته شود ضمن اینکه قطعا افراد زیادی در صحنه انتخابات هستند و بررسی می‌کنند که چه کسی امتیازش بیشتر است.
 
انصاریان در پاسخ به این پرسش که آیا با اصولگرایان تعامل خواهید داشت، تصریح کرد: با اصولگرایی تعامل خواهم داشت اما اگر افرادی بهتر از من باشند، می‌پذیرم.
 
وی درباره وضعیت پسابرجام گفت: مجلس شورای اسلامی دو وظیفه نظارت و قانونگذاری را برعهده دارد و در بحث قانونگذاری به هر میزان قوانین جامع باشد، می‌تواند نیازهای جامعه و مردم را برطرف کند. در پسابرجام با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و 9 شرطی که ایشان بیان کردند، مجلس باید پیگیری کند تا این 9 شرط انجام شود.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: وظیفه اصلی مجلس در درجه اول داشتن تعامل برای حرکت اجرایی دولت بسته به تلاش نمایندگان در تدوین قوانین و تصویب لوایح است که امکان تعامل برای مجلس و دولت را فراهم می‌کند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان