arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۲ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰

آیت الله صافی: هیئت هایی به بحرین اعزام کنید

آيت‌الله صافي گلپايگاني با اعتراض نسبت به آتش‌سوزي قرآن كريم و تخريب مساجد در بحرين، از علما و زعماي عالم اسلام خواست تا هيئت‌هاي تحقيق خود را به كشور بحرين اعزام كنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آيت‌الله صافي گلپايگاني با اعتراض نسبت به آتش‌سوزي قرآن كريم و تخريب مساجد در بحرين، از علما و زعماي عالم اسلام خواست تا هيئت‌هاي تحقيق خود را به كشور بحرين اعزام كنند.

 پيام آيت‌الله لطف‌الله صافي گلپايگاني به اين شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحيم
قال رسول الله صلّى الله عليه و آله:
«اذا التبست عليكم الفتن كقطع الليل المظلم فعليكم بالقرآن»
علماي اسلام، زعماي اصلاح، حافظان حدود و ثغور دين مبين، حافظان قرآن مجيد؛
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تعالوا علي القرآن نبكي و نلطما

بحول الله تعالي و قوّته، كشورهاي وطن بزرگ اسلامي در حال حاضر شاهد يك نهضت بيداريِ قرآني اسلاميِ استعمارگريز و استقلال‌طلب و بازگشت به هويت استضعاف شده از سوي مستكبران جهان هستند. صداي تكبير مسلمانان به گوش تمام ملل و مردم دنيا مي‌رسد. تظاهرات و جماعات و به ويژه جمعه‌هاي آنها را شرق و غرب مي‌بينند، گويي صداي دلنواز توحيدي «قولوا لا اله الّا الله تفلحوا» را مردم همه اقطار و مناطق مي‌شنوند، چه نواي روح‌بخش و چه آهنگ رسا و اتحاد آفرين.

در اين ميان طواغيت زمان و دشمنان عدالت و سران سلطه‌هاي وابسته و دست‌نشانده، نگهبانان سلطه‌گران غرب مانند آمريكا و دول اروپا در داخل جوامع اسلامي، در برابر اين قيام مقدس قرار گرفته از درك اين حركت اسلامي رو به پيش، بازمانده و همچنان بر ذلت وابستگي به مستكبران پافشاري مي‌كنند امّا به نصرت خدا تلاششان بي‌ثمر و در برابر اين قيام اسلامي مغلوب و محكوم شده و مي‌شوند.

مسلمانان بحرين ـ اين منطقه‌اي كه سابقه‌‌ اسلاميتش، به عصر آغاز طلوع آفتاب جهان‎تاب اسلام مي‌رسد ـ نيز در اين قيام اسلامي با ساير كشورهاي عربي در نفي وابستگان به استكبار آمريكا هم‌نوا و هم‌صدا شدند و خواستار حكومت مردمي بر اساس عدل اسلامي شدند و با تظاهرات سالم و دور از برخوردهاي فيزيكي مطالب خود را طرح كردند و افرادي را كه به نام آل خليفه بر آنها به زورِ بيگانه مسلط بودند به احترام به حقوق مردم دعوت كردند و مي‌رفتند كه آل خليفه را در مقابل حق و مطالبات اسلامي تسليم كنند ولي استكبار آمريكا كه اين جريان را صددرصد با منافعش در منطقه معارض مي‌ديد با رفت و آمدهاي مكرّر وزير دفاعش به عربستان و بحرين، حاكمان آل سعود را به مداخله در بحرين و اعزام نيرو مأمور كرد و اكنون بيش از يك ماه است كه انتفاضه‌ مشروع و سالم بحرين ادامه دارد و سربازان سعودي با كمال بي‌رحمي به نسل‌كشي و قتل‎عام زن و مرد، صغير و كبير و حتي بازداشت و شكنجه بيماران و پرستاران و پزشكان بيمارستان‌ها و هجوم به دبستان‌ها و دبيرستان‌هاي دخترانه و پسرانه ادامه داده و انواع جرائم را مرتكب مي‌شوند.

ابعاد اين مداخله و جوانب متعدد آن هركدام بي‌سابقه، وحشتناك و شرم‌آور است.

آنچه به ويژه در مورد آن به علماي بزرگ و زعماي كشورها و انجمن‌ها و جمعيت‌هاي ديني و قرآني در كشورهاي اسلامي و غيراسلامي مصر، تركيه، پاكستان، اندونزي، مالزي، افغانستان و نقاط و مناطق ديگر هشدار مي‌دهيم اهانت و هتك حرمت‌هاي سربازان آل سعود و آل خليفه نسبت به قرآن مجيد و مساجد مسلمين است. قرآن‌ها را به آتش كشيدند و نزديك به 30 مسجد بزرگ را تخريب كرده‌اند كه هر مسلماني را غرق در اندوه و عزا مي‌كنند.

اگر مسلمانان در به آتش كشيدن قرآن به وسيله يك كشيش، اعلام عزا و تظاهرات كردند اكنون در بحرين نيروهاي آل خليفه و آل سعود ـ اين مدعيان خدمت به حرمين شريفين ـ قرآن‌ها را در شهر اسلام و برابر چشم مسلمانان به آتش مي‌كشند و مساجد را ويران مي‌كنند و آمريكا و اذناب آن مداخله‌ سعودي را در بحرين قانوني ‌مي‌دانند و سازمان ملل و مراكز حفظ حقوق بشر و كنفرانس كشورهاي اسلامي همه با سكوت خود آن را تأييد مي‌كنند.

چرا مجامع اسلامي جهان اسلام و مقامات مردمي و ديني و فرهنگي، مثل ازهر شريف ساكت نشسته‌اند و حداقل قرآن‌سوزي و تخريب مساجد را محكوم نمي‌كنند؟ چرا براي بررسي اين وضع پر از جسارت و اهانت و رسيدگي و تحقيق در اين موضوع، هركدام هيئت‌هايي از علما و دانشمندان بي‌غرض و اساتيد دانشگاه‌ها را به بحرين نمي‌فرستند تا از نزديك به عمق اين جسارت و قساوت مطلع شوند؟ چرا در امر قرآن مجيد بي‌تفاوتي و بي‌اعتنايي مي‌شود؟

همه نهاد‌ها و مساجد و مجامع اسلامي برحسب وظيفه ديني و غيرت اسلامي بايد عكس‌العمل نشان دهند و هيئت‌هايي به بحرين براي استنكار اهانت‌هاي سربازان آل خليفه و آل سعود نسبت به قرآن كريم و هم‌دردي با مسلمانان مظلوم بحرين بفرستند. توقع و انتظار اين است كه فوري اين هيئت‌ها از همه كشورهاي اسلامي و از مراكز و مجامع علمي اعزام شوند و حداقل، انكارِ اين منكرات بزرگ را نشان دهند.

«ان تنصرو الله ينصركم و يثبّت اقدامكم»
كونوا اشدّاء علي المستكبرين و عمّالهم الظالمين و العاقبة‌ للمتّقين
حوزه علميه قم
جمادي الاولي 1432
نظرات بینندگان