arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۱۴۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۸ - ۰۱ دی ۱۳۹۴

لاریجانی: تفکرات تروریستی در هیچ شاخه‌ای از مسلمانان وجود ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ شاخه ای از مسلمانان موافق تفکرات تروریستی نبوده و همیشه با اینگونه اعمال و رفتارها در مبارزه بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی در دیدار با نماینده حزب ملی اسکاتلند که امروز در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، ‌ گفت: ایران و اسکاتلند در زمینه مسائل فرهنگی، آموزشی و انرژی می توانند با یکدیگر همکاری نزدیکی داشته باشند و با شناخت امکانات دو کشور این همکاری ها گسترش پیدا خواهد کرد.

وی تأکید کرد: هیچ شاخه ای از مسلمانان موافق تفکرات تروریستی نبوده و همیشه با اینگونه اعمال و رفتارها در مبارزه بوده است.

همچنین در ادامه این دیدار، ‌ الکس سالموند نماینده حزب ملی اسکاتلند گفت: هدف ما از سفر به ایران گسترش همکاری های اقتصادی، ‌ فرهنگی و آموزشی بوده و با توجه به توانمندی هایی که در ایران شاهد بوده ایم، ‌بسیار مشتاق شده ایم این مراودات را هرچه سریع تر آغاز کنیم.

وی افزود: حزب ملی اسکاتلند، ‌ حزب حاکم در این کشور است و از ۵۹ اسکاتلندی عضو پارلمان، ۵۶ نفر عضو این حزب هستند و با توجه به علاقمندی حزب ملی به روابط نزدیک با ایران، امیدواریم که بتوانیم قدم های مثبتی در این زمینه برداریم.

نماینده حزب ملی اسکاتلند در ادامه تصریح کرد: ما به عنوان حزب حاکم در اسکاتلند همیشه مخالف تصمیماتی بوده ایم که غربی ها علیه بالاخص جمهوری اسلامی ایران گرفته اند و معتقد هستیم این تصمیمات که مشکلات زیادی برای ایران و همچنین سایر کشورها به وجود آورده، از اساس اشتباه بوده است.

الکس سالموند ادامه داد: ۱۰۰ میلیون اسکاتلندی در سراسر جهان زندگی می کنند که ۲۰ میلیون نفر از آنها ساکن آمریکا هستند و ما تلاش داریم از طریق آنها تفکرات اشتباه در خصوص رابطه مسلمانان و گروه های تروریستی را اصلاح کنیم.

وی با اشاره به تصمیم پارلمان آمریکا در خصوص لزوم صدور ویزا برای کسانی که به ایران سفر داشته اند، ‌ گفت: این یک تصمیم اشتباه است که امیدواریم هرچه سریع تر اصلاح شود.

بر اساس این گزارش، در ادامه این دیدار خانم احمد شیخ از نمایندگان پارلمان اسکاتلند گفت: من یک مسلمانم که تلاش دارم با بحث اسلام هراسی در دنیا مبارزه کرده و تصویری صحیح از اسلام را ترویج دهم.

وی افزود: سفر به ایران برای من خیلی شگفت آور بود که از نزدیک شاهد این باشم که پارلمان ایران از نظر فناوری و تجهیزات از پارلمان انگلستان بسیار به روزتر است و همچنین دانشگاه های شما از نظر آموزشی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد و امیدواریم که بتوانیم در زمینه تبادل دانشجو، ‌ اقداماتی را انجام دهیم تا این دو کشور بیشتر به هم نزدیک شوند.

نظرات بینندگان