arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۲۷۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۰۲ دی ۱۳۹۴

احتمالا مسئله اصلی مصاحبه ظریف با 90 مربوط به محتوای آن نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه در مدت 35 سال کار رسانه‌ای خود یک ثانیه بدون هماهنگی با مدیر خود مصاحبه نگرفته است، گفت: احتمالا مشکل مصاحبه ظریف با 90 محتوای آن نیست بلکه هماهنگی‌هایی است که باید در روال اداری طی می‌شده است.

 بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که امروز جهت ثبت‌نام به عنوان داوطلب کاندیداتوری در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران در این فرمانداری حضور یافته بود در جمع خبرنگاران با اشاره به عدم پخش مصاحبه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با برنامه 90، گفت: من اگر جای صدا و سیما بودم این مصاحبه را پخش می‌کردم.

وی ادامه داد: البته من نمی‌دانم میان ظریف و برنامه 90 چه ارتباطی وجود دارد؟ که اتفاقا شنیدن ارتباطش جالب بود. شاید یک چیزهایی می‌گفت که من نمی‌دانستم.

نوباوه در ادامه گفت:‌ اگر ناهماهنگی در گرفتن مصاحبه بوده که من 35 سال است مصاحبه می‌گیرم و بدون اجازه سردبیر و مدیر یک ثانیه نمی‌توانم با کسی گفت‌وگو کنم و خود مجری باید جواب دهد که چرا این کار را کرده است اما اگر با هماهنگی بوده است پس چرا پخش نمی‌شود.

وی با ذکر این نکته که به نظر او هم باید مصاحبه پخش شود چرا که چیز مهمی نیست، اظهار داشت: وزیر خارجه در این برنامه راجع به ورزش صحبت کرده است پس مسئله خود مصاحبه نیست مسائلی از قبیل ناهماهنگی‌هایی است که در روال اداری باید طی می‌شده است از قبیل هماهنگی‌ها. و الا اصل برنامه 90 که همه‌اش حاشیه است و به مجری اجازه داده‌اند که همه را به چالش بکشد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو، یکی از اشکالات نظام انتخاباتی کشور را سیستم تشکیلاتی و حزبی برشمرد و خواند و گفت: حزب با همه اشکالات، نتیجه کارش مشخص است و کسی که از طریق حزب وارد انتخابات می‌شود، پس از پایان دوره، عملکرد او قابل ارزیابی است و تکلیف‌شان هم معلوم است.

نوباوه افزود: ما چون سیستم حزبی نداریم تازه بعد از ثبت‌نام به دنبال همسوی خود در انتخابات می‌گردیم، البته این مهمترین اشکال نظام انتخاباتی ما نیست، بلکه مهمتر از آن زمانی است که شما وارد مجلس می‌شوید و آن وقت است که برای بررسی طرح‌ها و لوایح نمی‌توانید همسوی خود را انتخاب کنید چرا که تشکیلات ندارید.

وی از بسیاری از احزاب کشور به عنوان تشکیلات خلق‌الساعه و یک‌هفته‌ای یاد کرد و با تأکید بر اینکه این پدیده به انتخابات و مجلس آسیب می‌زند، اظهار داشت: البته طیف اقلیت و اکثریت در مجلس در 80 درصد طرح‌ها و لوایح با هم اشتراک فکری دارند و ما در 10 دوره انتخابات مجلس، آموزش دموکراسی دیده‌ایم؛ یعنی خود من هیچ کدام از اعضای اقلیت مجالس هشتم و نهم را در خارج از دایره رفقای خود نمی‌بینیم، اما اگر تشکیلات حزبی شکل بگیرد، نتیجه کار مجلس ما بهتر خواهد بود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان