arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۴۳۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۰۴ دی ۱۳۹۴

وزیر رفاه: خانواده های دارای دو معلول و بیشتر تا سال 96 صاحب خانه می شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تمام خانواده های دارای دو معلول و بیشتر تا اوایل سال 96 صاحب خانه می شوند.
علی ربیعی عصر پنجشنبه در سفر به خراسان رضوی طی گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در کل کشور 11 هزار و 500 خانواده دارای دو معلول و بیشتر شناسایی شده و برنامه ریزی لازم برای خانه دار شدن آنان انجام شده است.
وی اظهار کرد: 32 درصد از این تعداد و معادل 3700 خانواده، روستایی هستند و 68 درصد دیگر که هفت هزار و 800 خانواده می باشند در شهرها زندگی می کنند.
وی گفت: در این راستا برنامه ریزی های لازم در قالب سبد حمایتی از این خانواده ها صورت گرفته که در سفر امروز به خراسان رضوی 72 واحد مسکونی ویژه این خانواده ها به آنان تحویل شد.
وی همچنین حضور در جمع مسلمانان اهل سنت به مناسبت هفته وحدت را از اهداف سفر خود به شهرستان تربت جام در این استان اعلام کرد و افزود: خراسان رضوی از نظر همزیستی مسالمت آمیز و وحدت میان شیعه و سنی الگوی رفتاری برای همه کشور است.
ربیعی اظهار کرد: در این استان مردم در یک حوزه تمدنی و زیر پرچم اسلام با وحدت تمام با یکدیگر تعامل دارند و این امر قابل تحسین است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در راستای برنامه های حمایتی، ساخت دو مرکز درمانی تامین اجتماعی در شهرستان های درگز و خواف آغاز شد و پروژه ارتقای مرکز درمانی تامین اجتماعی شهرستان تربت جام به پلی کلینیک نیز به بهره برداری رسید.
وی تاکید کرد: این پروژه ها می تواند در ارتقای وضعیت بهداشتی و درمانی مردم منطقه تاثیر بسزایی داشته باشد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیروز نیز با حضور در تربت جام از 72 واحد مسکن مهر مددجویان بهزیستی و پروژه ارتقای درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان به پلی کلینیک بهره برداری کرد و همچنین در جلسه شورای اداری تربت جام شرکت نموده و با شماری از تعاونگران و فعالان بخش صنعت و معدن این شهرستان دیدار کرد. 
شهرستان تربت جام دارای بیش از 60 هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی است که حدود 20 هزار نفر آنان بیمه شده اصلی هستند. 
صبح امروز نیز ساخت نخستین مرکز درمانی تامین اجتماعی شهرستان درگز با حضور وزیر تعاون در زمینی به وسعت شش هزار و 54 متر با زیربنای 1500 تا دو هزار مترمربع آغاز شد.
شهرستان درگز دارای پنج هزار و 911 بیمه شده اصلی است که با جمعیت بیمه شدگان تبعی این تعداد به 17 هزار و 733 نفر می رسد. 

نظرات بینندگان