arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۴۸۶
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۷ - ۰۴ دی ۱۳۹۴

امیرعبداللهیان: نقض توافق آتش‌بس موجب سوء استفاده جریان‌های تروریستی در یمن شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در تماس تلفنی ، اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن و حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه آخرین تحولات سیاسی یمن و نتایج مذاکرات گروه‌های یمنی در سوئیس مورد بررسی قرار گرفعت.

نماینده دبیرکل سازمان ملل با اشاره به شرایط دشوار دستیابی به توافق جامع و کامل بین گروه‌های یمنی شرکت کننده در نشست اخیر در سوئیس ، فضای حاکم بر مذاکرات را در مجموع رو به جلو ارزیابی کرد و اظهار داشت به رغم پیچیدگی‌ها و دشواری های موجود در این دور از گفت‌وگوها طرفین توانستند راجع به آتش بس ، آزادی زندانیان ، اقدامات اعتمادساز متقابل و تسهیل ارسال کمک های انساندوستانه به مناطق مختلف یمن رایزنی نموده و به توافقاتی هر چه محدود دست یابند .

ولد الشیخ افزود: ما نیز همچون ایران معتقدیم که حل مساله یمن راهکار نظامی ندارد.

وی افزود با ادامه مذاکرات دستیابی به توافق جامع و کامل بین گروههای یمنی امکان پذیر می باشد .

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در این تماس گفت: برقراری آتش بس پایدار و مستمر و رفع محاصره انسانی عامل مهمی در دستیابی به توافق جامع و کامل بین گروههای یمنی خواهد بود.

وی افزود: متاسفانه نقض توافق آتش بس از طریق استمرار حملات هوایی به موسسات دولتی و خانه های مسکونی موجب ایجاد ناامنی و سوء استفاده جریانهای تروریستی وپیچیده شدن وضعیت در جنوب یمن شده است .

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از تلاش های سازمان ملل به منظور پیداکردن راه حل سیاسی و با نگاه فراگیر با هدف تامین امنیت برای همه کشورهای منطقه استقبال می کند.

نظرات بینندگان