arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۲ - ۰۵ دی ۱۳۹۴

جانشین فرمانده کل سپاه:فضای تنفسی دشمنان را تنگ کرده ایم

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سپاه حفاظت با همه سرویس های جاسوسی دنیا در نبرد است، گفت: با یاری خداوند سبحان در میدان عمل، گلوگاه های حیات دشمنان را در کنترل گرفته و فضای تنفسی آنها را تنگ کرده ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 این مطلب را سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی روز شنبه در نخستین همایش سراسری «حفاظت سپاه، اقتدار و امنیت ملی» (حفاظت شخصیت های و امنیت هوانوردی) با حضور مسئولان کشوری و لشکری در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.
وی افزود: مخالفت با دشمنان نظام اسلامی و جهان اسلام فقط در حرف و جهاد نیست و امروز با یاری خداوند سبحان در میدان عمل، گلوگاه های حیات دشمنان را در کنترل گرفته ایم و فضای تنفسی آنها را تنگ کرده ایم و هزینه های آنها را بر دستاوردها و منافعشان فزونی داده ایم.
جانشین فرمانده کل سپاه توضیح داد: امروز مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا در مقابل توطئه ها و تهدیدات جدید جهانی دشمنان علیه اسلام، انقلاب اسلامی و مسلمانان جهان، با منطق، حکمت، تدبیر و هوشمندی پرچم مقدسی را بر دوش گرفته اند که امروز تکیه گاه مستحکم معنوی و سیاسی مسلمانان جهان است که از قامت بلند و از کلام های مستحکم به منطق و حکمت ایشان جلوه های اقتدار نظام به رای العین دیده می شود.
سردار سلامی ادامه داد: کسی مقتدر است که سیاست های خود را آشکار دنبال کند که رهبر بزرگ ما آشکارا با سیاست های دشمنان در جهان اسلامی مقابله می کند.

** در منطق قدرت های بزرگ صلح فاقد اصالت است
وی گفت: امروز در جهان واقعیت های تلخ و سختی زندگی کرده و آنها را درک می کنیم و دیده ایم که جهان قدرتمند، صلح را به قیمت ظرفیت سازی برای جنگ تصور می کند و در منطق قدرت های بزرگ، صلح فاقد اصالت است.
جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: آنها باید برای سیاره زمین قدرت اندوزی کنند تا با احساس صلح و آرامش به سر ببرند، برای آنها ناامنی برای دشمن چیزی است که فقط آنجا معنا دارد زیرا آنها خواهان جهانی هستند که همه در ناامنی، فلاکت و ذلت زندگی کنند و آنان در نعمت، امنیت، رفاه و آرامش باشند، این تصویر جهانی است که آنان ترسیم و برای رسیدن به این آرمان خطرناک و شوم، راهبردهای جدی و واقعی طراحی و آنها را اجرا می کنند.

** نقطه کانونی اجرای سیاست آمریکا جهان اسلام است
وی ادامه داد: البته قریب به 40 سال است که نقطه کانونی اجرای این سیاست ها و راهبردها، جهان اسلام و با نقطه کانونی تری به نام نظام جمهوری اسلامی ایران است. اگر واقعیت های تاریخ نزدیک را یکبار ساده مرور کنیم، به این نتیجه می رسیم که تقریبا همه جنگ های 37 سال گذشته در این منطقه رخ داده و محرک همه آنها نیز آمریکا و شرکای آن بوده و صحنه همه این جنگ ها سرزمین های اسلامی بوده اند و بیشترین تعداد راکت و بمب و توپ در قلب این منطقه یعنی کشور ما فرود آمده است.

** آمریکا مبدع هفت جنگ بزرگ در کشورهای اسلامی بوده است
جانشین فرمانده کل سپاه یادآور شد: آمریکا و رژیم اشغالگر قدس به تنهای طی نزدیک به 40 سال گذشته به 14 کشور اسلامی حمله و آنها را بمباران کرده اند و آمریکا محرک و مبدع هفت جنگ بزرگ در این منطقه بوده است. سرنوشت مسلمانان امروز تحت تاثیر این سیاست هاست و هنوز این جنگ در کشورهای اسلامی ادامه دارد و اشغال سرزمین های اسلامی، آواره کردن ملت، دفن کردن ملت در زیر سقف خانه هایشان، اینها واقعیت تلخ امروز و دیروز و شاید فرداها در این منطقه باشد.
وی افزود: یک نتیجه از این روند به دست می آید و آن اینکه هر کشوری با کشور دیگری در این منطقه دارای فاصله قدرت برخورد باشد، به او حمله خواهد کرد، متن های بین المللی و قطعنامه های جهانی و منشورهای ملل متحد و دیگر نهادهای بین المللی هیچکدام قادر نیست از تجاوز کشورهای صاحب احساس قدرت نسبت به ملت ها و دولت های ضعیف تر جلوگیری کند.
سردار سلامی گفت: هرج و مرج، بی نظمی، اغتشاش، جنگ های ناعادلانه، غیرمنطقی و کور مشخصه اصلی جهانی است که احساس مدنیت می کند؛ امروز عربستان می تواند و احساس قدرت کرده و به یمن حمله می کند، بدون هیچ استدلال، دلیل روشنی و واضحی و فقط بر اساس احساس قدرت دست به این کار می زند.
جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: در این رهگذر همسایه شمالی عراق احساس قدرت کرده و نیروی نظامی خود را در قلب این سرزمین وارد می کند، آمریکا اعلام قدرت می کند و هر روز خانه های مظلوم پاکستان را بمباران می کند و به کاروان های مجالس عروسی حمله می کند و عراق اشغال می شود، هر وقت رژیم صهیونیستی احساس قدرت می کند، به فلسطینی ها حمله می کند، از مرزهای لبنان می گذرد، جولان را در اشغال نگه می دارد، عربستان، بحرین را اشغال می کند.
سردار سلامی گفت: هیچ منطقی جز منطق قدرت امروز معنای عمل صاحبان ظاهری قدرت نیست، در این چنین جهانی زندگی می کنیم که هر وقت بتوانند گروهی را مسلح می کنند و غیرمستقیم و با واسطه محیط امنیت ملی کشوری را در معرض مخاطره و آسیب قرار می دهند، امنیت در چنین فضایی یک ارزش بسیار بزرگ است و دولت ها مدل های متفاوتی را برای تامین امنیت ملی خود در نظر می گیرند.
وی خاطرنشان کرد: اکثر قدرت های ضعیف به قدرت های بزرگ تر به عنوان قدرت های مکمل غبطه می خورند تا صاحب امنیت باشند، این امروز مدلی برای توسعه استراتژی های کشورهای سلطه طلب و صاحبان قدرت است که برای برقراری امنیت، ملت ها و دولت های دیگر را در انحصار و وابستگی ژئوپولتیک قرار می دهند.
جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: این طبیعی است که در چنین فضایی برقراری امنیت و داشتن اقتدار یک نیاز اساسی برای ملتی است که بخواهد مستقل ادامه حیات دهد و به عنوان یک الگو و مدل سرمشق دیگران باشد، اما دنیای استکبار نمی خواهد اجازه دهد نظریه امکان بقاء یک دولت مستقل بر پایه اقتدار درون زای خود او در جهان امروز شکل بگیرد و به عنوان مدلی قابل تحسین و قابل تعمیم مطرح شود.
وی گفت: جهان می داند که یک قطب جدید از قدرت برای شکل دهی یک تمدن جدید آن هم با مفاهیم الهی مانند عدالت، کرامت انسان، آزادی انسان و حاکمیت اخلاق در حال ظهور است، اینکه شما ملاحظه می کنید که در طول مدت 37 سال پس از انقلاب، انواع مختلف جنگ ها و تهدیدات و فتنه ها را آن هم در مقیاس جهانی مشاهده کرده ایم ناشی از درک حقیقت توسط دشمنان اسلام است که اگر به مسلمان اجازه داده شود همان حرکت صریحی را که در صدر اسلام اتفاق افتاد و به سرعت اسلام معنای متعالی اندیشه های رهای بخش خویش را از مکه به اقصی نقاط عالم سرایت داد و تمدن های بزرگی را در معرض فروپاشی قرار داد، در دنیای امروز نیز این تجربه تکرار خواهد شد.

** راهی جز انتخاب مسیر جهاد نداریم
سردار سلامی تاکید کرد: راه سعادت مسلمانان و دستیابی به آن شخصیت والا و آن هویت دینی و حقیقی و آن حریت و آزادی و آن کرامت در تحقق جهاد در راه خدا و در پرتو شمشیرها حاصل خواهد شد و هیچ راهی نداریم جز انتخاب مسیر جهاد به عنوان راه سعادت و راه نزول فرصت های الهی و راهی که خدا در آن بر خود واجب کرده که دینش و رسولش و مومنانی را که در مسیر پیکار می کنند، کمک کند.
وی گفت: هیچ شکی نداریمی که در میدان تمرکز و تراکم تهدیدات دشمن بسر می بریم، بیش از 17 هزار شهید طی ترورهای داده ایم که صحنه گردان تمام آنها قدرت های بزرگ بودند، تمام جنگ ها علیه ما در عالم واقعیت کاملا جهانی بوده اند، از توطئه های تجزیه طلبانه در مناطق مرزی که تجلی راهبردهای جهانی علیه انقلاب بودند تا مداخله های مستقیم آنها در خلیج فارس در سال های پایانی جنگ و چه در بیابان طبس و چه جنگ های نیابتی که امروز فضای راهبردی تقابل ما با نظام سلطه را شکل می دهند که در تمامی اینها قدرت های جهانی با هم ائتلاف کرده اند، بنابراین نیازمند این هستیم که مساحت قاعده امنیت ملی خود را چه در بیرون و چه در درون مرزها گسترش دهیم.
جانشین فرمانده کل سپاه یادآور شد: اقتدار ما یعنی توانایی ما برای تحمیل اراده بر دشمنان و این معنی واژه اقتدار است، اراده ما برای ابراز قدرت ما، این مفهوم دیگر اقتدار است، توانایی ما در مقابل تسلط دشمن بر سرنوشت سیاسی ما که این نیز مفهوم انقلاب است.
سردار سلامی تصریح کرد: این یک واقعیت است که پس از 36 سال توانسته ایم تمرکز استراتژیک دشمن بر کشور را به تفرقه راهبردی تبدیل کنیم و جبهه های متعددی را علیه او باز کنیم و در میدان های متفاوتی با او به نبرد بپردازیم و انرژی او را در سطح منطقه توزیع کنیم که این یک حقیقت است که دیگر دشمنان نمی توانند امتدادهای حرکات استراتژیک خود را بر قلب جهان اسلام متمرکز کنند که خود نشانگر یک اقتدار بزرگ است.
وی گفت: هر کجا که آنها راهبردی را عملیاتی می کنند، می توانیم در مقابلشان بایستیم و می ایستیم و این ایستادن هم بصورت آشکار و مقتدرانه است.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: ابهام و سرگردانی راهبردی امروز جز مشخصه ذاتی سیاست آمریکایی ها و شرکای این کشور در منطقه است.
سردار سلامی ادامه داد: اگر عربستان در یمن جنگ را ادامه دهد، چیزی جز فرسایش و ضربه به پایه های حکومت خود عائدی نخواهد شد، آنها برای جنگ با ما قیمت نفت را تا 35 دلار کاهش می دهند اما بیشترین ضرر را خودشان کردند و اگر بخواهند ما را تضعیف کنند نرخ ضرر خودشان خیلی بالاتر خواهد بود و اگر میدان را خالی کنند، فضا برای ما باز می شود. اگر بخواهند در سوریه مداخله نظامی کنند، چشم اندازهای بعد از مداخله را نمی دانند و چاره ای ندارند جز اینکه به پشت میز مذاکره بروند و وقتی از پشت میز به میدان عمل می آیند، ناتوانند.

** سپاه حفاظت با همه سرویس های جاسوسی دنیا در نبرد است
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اقتدار و امنیت به خودی خود ایجاد نمی شود، تاکید کرد: نبرد سپاه حفاظت با همه سرویس های جاسوسی دنیاست و کار پیچیده سپاه حفاظت هم این است که باید نقطه ها را در برابر فضاها حفاظت کند آن هم در حالیکه دشمن هر روز از ابزارها و برنامه های جدید و مدرن بهره برده و در عرصه ترور صاحب قدرت شده و در یک مسیر تصاعدی برای برهم زدن امنیت ما گام بر می دارند.
وی خاطرنشان کرد: ماموریت های امنیتی هرچه موفق تر است کمتر دیده می شود اما همه باید بدانیم امنیت، محصول مجاهدت است نه سکون، باید دشمن را خوب بشناسیم و راهای نفوذ او را بدانیم و با آن مقابله کنیم.
تبیین نقش و جایگاه حفاظت سپاه در اقتدار و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، شناخت فرصت ها، تهدیدها، ضعف ها و قوت ها در ماموریت های حفاظتی و تولید ادبیات نظری و علمی در راستای نظامندسازی مباحث آموزش و پژوهشی حفاظت سپاه از اهداف برگزاری نخستین همایش سراسری «حفاظت سپاه، اقتدار و امنیت ملی» (حفاظت شخصیت های و امنیت هوانوردی) به همت دانشگاه جامع امام حسین(ع)، دانشکده و پژوهشکده پیامبر اعظم(ص) و پژوهشکده مطالعات و تحقیقات ضد تروریسم اعلام شده است.
هستی شناسی، معرفت شناسی و روش شناسی مطالعات حفاظت، الگوها و مبانی فقهی و حقوقی، اخلاقی(عمومی، حرفه ای، شخصی) و تعهد در ماموریت های حفاظتی از دیدگاه اسلام، قرآن، روایات، سیره انبیا(ع) و ائمه اطهار(ع) و حفاظت شخصیت ها و امنیت هوانوردی از دیدگاه امام خمینی(ره) و امام خامنه ای (حفظه الله) از دیگر محورهای برگزاری این همایش یک روزه است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان