arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۶ - ۰۵ دی ۱۳۹۴

ولایتی: تنش میان روسیه و ترکیه به نفع هیچ‌کس نیست

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع گفت: ما خواهان از میان رفتن تنش‌ها و بی‌ثباتی در میان همه کشورها به ویژه دوستان و همسایگان‌مان هستیم و مسکو و آنکارا نیز از این امر مستثنی نیستند، چرا که اختلاف میان این دو کشور به نفع هیچ‌کس نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 عصر شنبه صلاح‌الدین اوزگوندوز، رییس جمعیت شیعیان ترکیه در دیدار با علی‌اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌یی گفت‌وگو کرد. در این دیدار بر لزوم افزایش وحدت میان مسلمانان به ویژه در زمینه مبارزه با جریانات تکفیری افراطی تأکید شد.

ولایتی نیز با اشاره به این که تروریست‌ها و افراطی‌ها تلاش می‌کنند چهره‌ای خشن از اسلام به جهانیان معرفی کنند، گفت: آن‌ها می‌خواهند مسلمانان را حامی تروریسم نشان دهند و به همین دلیل به نام اسلام دست به اقدامات تروریستی می‌زنند و میان مسلمانان تفرقه ایجاد می‌کنند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر لزوم همکاری‌های منطقه‌یی و مبارزه با تروریسم، گفت: باید بدانیم که منطقه با هم‌گرایی کشورهای منطقه و بدون دخالت دیگران می‌تواند روی آرامش و امنیت را ببیند و تنها با وحدت و هم‌گرایی مسلمانان است که می‌توانیم بر توطئه‌های دشمنان غلبه کنیم.
ولایتی پس از دیدار با رییس جمعیت شیعیان ترکیه در جمع خبرنگاران حضور یافت و تأکید کرد: دو کشور خواهان برقراری رابطه دوستانه با یکدیگر هستند و ملت‌های ایران و ترکیه نیز رابطه‌ای طولانی و دوستانه دارند که ریشه آن به قرون متمادی گذشته بازمی‌گردد.

او با تأکید بر این که مسائل موجود میان کشورهای اسلامی باید با گفت‌وگو حل شود، افزود: کشورهای منطقه نباید در مسائل داخلی یکدیگر دخالت کنند هم‌چنین نباید به بیگانگان نیز اجازه حضور و دخالت در مسائل داخلی خود را بدهند.

وی ادامه داد: کشورهای اسلامی با افزایش همکاری و بدون دخالت در مسائل داخلی هم می‌توانند بر توطئه‌های بیگانگان غلبه کنند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام هم‌چنین با اشاره به مسائل به وجود آمده میان روسیه و ترکیه، تأکید کرد: اختلاف میان این دو کشور نه تنها به نفع خودشان بلکه به نفع هیچ کشور دیگری نیست و باید هر کاری که برای کاهش تنش‌ها میان روسیه و ترکیه می‌توانیم انجام دهیم. ما نیز نمی‌خواهیم بین همسایگان‌مان مسأله و تنشی وجود داشته باشد چرا که ما با هر دو کشور روابط خوبی داریم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان