arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۷ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰

نوکيا 4000 فرصت شغلي را حذف مي کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرکت فنلاندی تولید تلفن همراه های نوکیا روز چهارشنبه از تصمیم خود برای حذف چهار هزار فرصت شغلی و نیز گسترش همکاری ها با یک شرکت آمریکایی خبر داد.

به گزارش انتخاب؛ نوکیا در نظر دارد فعالیت های خود را در مورد بهره برداری از سیستم عامل «سیمبین Symbian» در گوشی های هوشمند خود گسترش دهد و در این راستا، سه هزار کارمند این شرکت در کشورهای فنلاند، چین، هند، انگلیس و آمریکا که در زمینه استفاده از این سیستم عامل در گوشی های هوشمند نوکیا فعالیت می کنند، تا سال دو هزار و دوازده جزو کارکنان شرکت آمریکایی «اکسنچر Accenture » خواهند شدکه در کشورهای نامبرده شعبه دارند. این در حالی است که نوکیا گفته است تصمیم دارد تا سال دو هزار و دوازده، چهار هزار تن از کارکنان خود را در کشورهای فنلاند، دانمارک و انگلیس اخراج خواهد کرد.

این خبرها در حالی اعلام شدند که استیفن الوپ Stephen Elop مدیر عامل شرکت نوکیا در ماه فوریه از ائتلاف و همکاری این شرکت با مایکروسافت در زمینه استفاده از سیستم عامل سیمبین و جایگزینی یک سیستم عامل دیگر به جای آن خبر داد. شرکت نوکیا هفته گذشته اعلام کرد هزینه های عملیاتی خود را تا سال دو هزار و سیزده تا یک میلیارد یورو کاهش خواهد داد. در نخستین سه ماهه سال دو هزار و یازده، سهم فروش گوشی های نوکیا در بازارهای جهانی بیست و نه درصد کاهش یافت
نظرات بینندگان