arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۰۷ دی ۱۳۹۴

شمخانی:آمریکا به دنبال نابودی داعش نیست

علی شمخانی نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز (دوشنبه) با سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق دیدار و گفت و گو کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 علی شمخانی نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز (دوشنبه) با سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق دیدار و گفت و گو کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در این دیدار با تبریک دستاوردهای ارتش و نیروهای مردمی عراق در عملیات الرمادی و آزادسازی بخش مهمی از مناطق اشغالی این کشور از لوث وجود گروه های تروریستی بر استمرار مسیر موفق تکیه بر نیروهای بومی و اعتماد بر ظرفیت های داخلی عراق برای برقراری امنیت در این کشور تاکید کرد.

شمخانی اظهارداشت: آمریکا به دنبال نابودی داعش نیست بلکه از جریان تروریسم به عنوان ابزار تبلیغاتی و سیاسی برای مشروعیت بخشی به نفوذ بلند مدت خود در خاورمیانه و کشور های اسلامی بهره می برد.

وی افزود: قطعنامه ها و مواضع کشورها، داعش را ریشه کن نخواهد کرد، بلکه اراده مردم و عزم دولتمردان است که می تواند بار دیگر امنیت و آرامش را به عراق و سوریه بازگرداند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی به قطعنامه 2245 شورای امنیت سازمان ملل متحد و تلاش آغاز شده برای حل بحران سوریه از مسیر سیاسی اشاره کرد و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شکل گیری درگیری های نظامی در سوریه بر لزوم پایان دادن به جنگ و خونریزی تاکید داشت، اما رویکرد های حمایتی برخی کشورها از گروه های تروریستی که متاسفانه همچنان نیز ادامه دارد، موجب وارد شدن خسارت های عظیم مادی و انسانی به کشور سوریه و گسترش غیر قابل کنترل تروریسم شد.

شمخانی همچنین بر ضرورت احترام به حق حاکمیت کشورها تاکید و سوء استفاده از موضوع مبارزه با تروریسم برای پیگیری اهداف سیاسی و لشگر کشی نظامی را محکوم کرد.

وی گفت: هر اقدامی که موجب کاهش تمرکز بر مبارزه با گروه های تروریستی شده و موجب شکل گیری منازعات سیاسی و نظامی میان کشور ها ی منطقه شد، قطعا به نفع تروریسم و غیر سازنده خواهد بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با یادآوری تصویب قانون جدید صدور روادید از سوی آمریکا این اقدام را مغایر صریح بند حسن نیت در برجام عنوان کرد.

شمخانی افزود: انجام اقداماتی از این دست ضمن توسعه بی اعتمادی موجب آشکار شدن مغایرت های آشکار در گفتار و رفتار دولتمردان آمریکا نزد افکار عمومی جهانی می شود.

وی یادآور شد: نمی توان هر روز قانون و رویه ای جدید برای ایجاد محدودیت های خصمانه و سرقت غیر قانونی اموال مردم ایران به تصویب رساند و در کنار آن با بیان گفتار های زیبا از اعتماد سازی و حسن نیت سخن گفت.

** عراق در برابر توطئه های خارجی می ایستد

سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از آخرین تحولات میدانی و سیاسی این کشور گفت: عراق به صورت یکپارچه در برابر توطئه های خارجی که گسترش اختلافات را برنامه ریزی می کنند، خواهد ایستاد.

وی ارتقای مستمر همکاری های همه جانبه میان دو کشور را اجتناب ناپذیر و اقدامی در مسیر تامین منافع مشترک و شکل گیری امنیت پایدار در منطقه عنوان کرد و یادآور شد: تلاش های ارزنده جمهوری اسلامی ایران در عرصه های سیاسی، امنیتی و نظامی برای مقابله با تهدیدات گروه های تروریستی و حمایت همه جانبه از دولت و مردم عراق در سخت ترین شرایط امنیتی، هرگز از خاطر مردم این کشور محو نخواهد شد.
منبع:برنا
نظرات بینندگان