arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۹۰۱
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۳ - ۰۷ دی ۱۳۹۴

انصراف برادرزاده حاج قاسم سلیمانی از نامزدی مجلس

سه روز از پایان زمان ثبت نام داوطلبان نامزدی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نگذشته که انصراف ها آغاز شد. در این میان انصراف برادرزاده حاج قاسم و همچنین برادر استاندار کرمان جالب توجه بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حسین رزم حسینی از حوزه انتخابیه کرمان و راور و یاسر سلیمانی از حوزه انتخابیه بافت و رابر و ارزوئیه از حضور در انتخابات پیش روی مجلس انصراف دادند.

اگرچه این دو نفر ارتباط مساقیمی با هم نداشتند اما دو نکته مشترک بین این دو وجود داشت. یکی نسبت خانوادگی با چهره های شاخص استان و دیگری تحت حمایت ستاد راهبردی اعتدالگرایان بودن.

حسین رزم حسینی برادر علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان است و با نام نویسی در انتخابات مجلس از وی به عنوان گزینه اصلی اعتدالگرایان کرمانی در انتخابات نام برده می شد. یاسر سلیمانی هم که برادرزاده سردار حاج قاسم سلیمانی می باشد و جزو نیروهای اعتدالگرای جوان محسوب می شود.

نکته مشترک دیگر این دو نفر به ستاد راهبردی اعتدالگرایان کرمان برمی گردد. این گروه که در ماههای اخیر بسیار فعال بوده‌است و چهره‌های شاخصی چون حجت‌الاسلام پیشگویی رئیس و علی داد تراب مدیر اجرایی آن می باشند از حسین رزم حسینی و یاسر سلیمانی حمایت کرده بودند. این تشکیلات که از حامیان جدی دولت و شخص استاندار می‌باشند حالا باید به فکر گزینه های دیگری برای حوزه انتخابیه کرمان و راور باشند.

حسین رزم حسینی: با مشاهده انبوه لیست خدمتگزاران، احساس رفع تکلیف کردم

حسین رزم حسینی دو روز پس از ثبت نام در فرمانداری کرمان، انصراف خود را اعلام کرد. وی که روز پنج شنبه به فرمانداری کرمان رفته بود، با انتشار بیانیه ای از تصمیم خود پرده برداشت. در این بیانیه آمده است: مردم شريف ،فهيم و نجيب شهر ستان كرمان و راور با سلام و تحيات ، اگر چه بنا به توصيه هـاى خيرخواهـانه جمعى از عزيزان داوطلب نمايندگى مجلس شوراى اسلامي گرديدم اما اينك با مشاهده ليست انبوه خدمتگزاراني كه مى توانند بار اين امانت را بر دوش بگيرند وبه مطالبات بحق مردم جامه ى عمل بپوشانند احساس رفع تكليف مى كنم واميدوارم نمايندگان شايسته اى برگزيده شوند كه بتوانند به تحقق ارزشها و آرمانهاى نظام مقدس جمهورى اسلامى و رسيدن به جامعه اى پيشرفته كمك كنند و گره از كار مردم بگشايند. لذا بدينوسيله ضمن قدردانى ازهـمه سروران انصراف خود را از اعلام داشته و هـمچنان چون سربازى جهادگر در خدمت مردم بزرگوار خواهـم بود .

یاسر سلیمانی: به منظور دوری از خرج کردن از نام سردار سلیمانی انصراف دادم

یاسر سلیمانی برادرزاده حاج قاسم سلیمانی هم روز گذشته با صدور بیانیه ای از کاندیداتوری حوزه انتخابیه بافت و رابر انصراف قطعی اعلام کرد. وی دلیل این اقدام را خرج نکردن از نام سردار سلیمانی در رقابت های انتخاباتی و سیاسی دانست و افزود که به دلیل نگرانی از این موضوع انصراف داده است.

متن بیانیه منتشره از جانب یاسرسلیمانی با موضوع انصراف از حضور در رقابتهای انتخاباتی دوره دهم مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

سپاس خداوند را که در هنگامه یکی از بزرگترین و پرشورترین اتفاقات حماسه ساز تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی، چندروزی افتخار همراهی و همگامی با مردم شریف، متدین و مهرپرور دیار کریمان و خطه همیشه سبز و سربلند بافت رابر و ارزوئیه را نصیب این حقیر نمود... سرزمینی سرشاز از نعمتهای خدادادی با ظرفیت بی نظیری از منابع انسانی که متاسفانه در عین مظلومیت سالها رنج محرومیت را بر دوش می کشد و بی شک عشق به این سرزمین و مردم پاک نهاد آن تنها انگیزه بنده برای حضور در این عرصه بوده و در آینده نیز خواهد بود... آنچه بدیهی است ورود به فضای انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه براساس شناخت ایجاد شده از نقاط قوت و ضعف شهرستانهای مربوطه و برنامه ریزی برای آینده ای بهتر در ابعاد مختلف عمرانی، اقتصادی و فرهنگی انجام پذیرفته و انگیزه های سیاسی و وارد شدن در دسته بندی های ناشی از آن به هیچ وجه مد نظر نبوده و نخواهد بود ... امید آنکه مردم فهیم و فکور بافت، رابر و ارزوئیه با تاسی به عقلانیت و دوری از فضای شائبه و غوغا سالاری دست به انتخاب اصلح زده و شاهد موج جدیدی از روند توسعه در این دیار باشیم فلذا بر خود لازم دیدم به عنوان عضوی از خانواده و وابستگان سردار سرافراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی و به منظور دوری از فضای شایعه سازی و تفسیر به رای و مصادره به مطلوب گروههای مختلف سیاسی و غیره که رویه دیرینه آن سردارسرافراز بوده، انصراف خود از حضور در این دوره از انتخابات را اعلام نموده و ضمن تشکر خالصانه از تمامی گروهها و افراد متنفذ و مردم عزيز که به هر نحوی از انحاء از بنده ابراز حمایت نمودند اعلام می نمایم با تاسی به عموی بزرگوارم حرکت به عنوان یک سرباز در سایه ولایت را به عنوان سرلوحه و مشی اصلی خود در عرصه خدمت رسانی به مردم می دانم ... در پایان نیز با توجه به شرایط موجود و روند تحولات استان و مدیریت مدبرانه استاندار بصیر و پرتلاش استان کرمان و آغاز موج حرکت های توسعه اقتصادی در منطقه از تمامی منتخبین این دوره از انتخابات مجلس در تمامی شهرستانهای استان با هرگرایش فکری و جناحی توصیه و تقاضا میکنم که با تلاش در راه ایجاد تعاملی وحدت آفرین، سازنده و استوار با مدیریت کلان استان، زمینه ی برداشتن حرکت های ماندگار توسعه در عرصه های مختلف دیار کریمان باشند...

 
نظرات بینندگان