arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۳ - ۰۷ دی ۱۳۹۴

گالوپ: پاپ فرانسیس و ترامپ به یک اندازه درمیان آمریکایی ها محبوبند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آخرین نظرسنجی موسسه گالوپ نشان می دهد درحالی که باراک اوباما و هیلاری کلینتون محبوب ترین شخصیت های مرد و زن آمریکا در سال جاری شناخته شده اند پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان و دانالد ترامپ قمارخانه دار آمریکایی برای آنها درمقام دوم قرار گرفته و به یک اندازه از محبوبیت برخوردارند.

موسسه پژوهشی گالوپ با نزدیک شدن به پایان سال مسیحی به روال هر سال به نظرسنجی درمورد محبوب ترین شخصیت های سال جهان درمیان آمریکایی ها پرداخته است.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق اوباما و نامزد دموکرات ها در انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور با 13 درصد رای محبوب ترین شخصیت زن این کشور شناخته شده و ملاله یوسف زاد دختر پاکستان وکنشگر اجتماعی با 5 درصد محبوبیت در مقام دوم پس از او قرار گرفته است.

بر اساس همین نظرسنجی پاپ فرانسیس رهبر کالتولیک های جهان و دانالد ترامپ سناتور و قمارخانه دار آمریکایی و یکی از نامزدهای جمهورخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به یک اندازه در میان آمریکایی ها محبوب بوده و با 5 درصد رای در مقام پس از اوباما قرار گرفته اند.

گالوپ همچنین ذکر کرده است که در فاصله سال های 1948 تا 2015 الیزابت ملکه انگلیس 47 بار درفهرست نام 10 زن محبوب جهان قرار گرفته و پس از او به ترتیب مارگارت تاچر نخست وزیر اسبق این کشور و ژاکلین کندی همسر جان اف کندی رییس جمهور مقتول آمریکا درمقام دوم و سوم قرار گرفته اند.

بر همین اساس بیلی گرام مشاور معنوی آیزنهاور و جانسون روسای سابق جمهوری آمریکا که تا کنون 59 بار در جدول 10 شخصیت مرد محبوب آمریکایی ها قرار گرفته در مقام اول و رونالد ریگان و جیمی کارتر روسای اسبق این کشور در مقام های دوم و سوم قرار گرفته اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان